Þjóðviljinn - 29.07.1943, Page 2
s
ÞJÓÐVI1jJí'"N
Fimmtudagui" 29. júlí 1943.
9 99
LARUSAR BLONDAL
Ný bókaverziun opnuð í nýbygging-
unni við Skólavörðustíg 2
sími 5650
Fjölbreytt urval af gömlum og nýjum ís-
lenzkum bókum, pappír og ritföngum.
Amerísk magasín komin í miklu úrvali. —
Mikið af nýjum amerískum bókum koma
með næstu ferðum.
/ / -
Tvær nýjar heímsfrægar bæhur
homnar á bóhamarhaöínn.
Ævi Adoífs Hitlers eftir Konráð Heiden og
/
Dr. ‘Jekyll og Mr. Hyde.
Bófeamenn! Venjíð komur yðar
í bókabúðína á Skólavörðust. 2
lárus Blöndal Quðmundsson.
* s
Nýtt sagnfræðitríf
Ævi Adolís Hitlers
frá vöggu til valdastólsins rituð af heillandi frá-
sagnarlist og sagnfræðilegri óhlutdrægni, af einum
snjallasta ævisagnaritara síðari ára.
vísindamanninum og stílsnillingnum
Grænir Tómatar
kr. 2,70 pr. kg.
Sultuglös 1/2 kg. kr. 1,45
— 1/1 — — 1,65
Niðursuðuglös 1/8 gall. kr. 1,80
1/4 — — 2,40
— 1/2 — — 2,90
Flöskulakk og vax
Retamon
Vínsýra
Sultusykur
AvaxtaJiíur
Cellophanpappír
Smjörpappír
Korktappar, margar stærðir ,
Bensósúrt natrón
RABARBARI
Vörumóttaka til Akureyrar,
Siglufjarðar, ísafjarðar og Pat-
reksfjarðar í dag.
Þar sem skipið verður fullt,
geta aðeins þær vörur komizt
með, sem þúið er að panta pláss
fyrir.
Skór eru dýrir.
c, w, s,
SKéÁBURÐUR
hefur þann meginkost, auk þese
að gefa skónum ' varanlegan
gljáa, að viðhalda leðrinu, þar
eð ^hann inniheldur leðurfeiti.
c, w, s,
skóáburður
ver skó yðar sliti.
>oooooooooo«ooooo«
----------------!--
ÞURKUÐ
EPLI
Konrad Heíden
Sverrir Kristjánsson, sagnfræðingur, hefur ann-
ast þýðinguna og þarf hún ekki annarra meðmæla.
Bókin er 700 síður, prentuð á vandaðan pappír
og kostar aðeins kr. 40,00.
Fæst einnig í fallegu skinnbandi.
DAGLEGA
NÝ EGG, soðin og hrá
Kaf f isalan
Hafnarstræti 16.
♦oooooooooooooooo
Erlendur Patursson:
Utnorðingsleiðin
Eftirfarandi grein, eftir Er-
lend Patursson, birtist í fær-
eyska blaðinu „Búgvin“ í Kaup-
mannahöfn, en er hér prentuð
eftir Ólafsvökuritinu.
Hjá tí partinum í tí föroyska
fólkinum, sum hesi seinastu 10
árini eru farin í landsynning og
hevur búsett sig har á megin-
landinum — av álvara ella bert
fyrf styttri tíð — liggur tað sjálv
sagt fjart at beina huganum í
aðra ætt, tó er tað so, at vit, um
vit annars kenna okkum sum
brot av eini heild, ið fyribils ikki
slepps til, beint nú átti at givi
útnyrðinsleiðini gætur: Island er
nú einasta norröna land, Föroyj-
ar hava samband við.
Vit vita lítið um hvat er hent
og hendir í Föroyum, men so
mikið hevur tó frætts, at hesi
bæði londini, Föroyar og ísland,
nú hava fingið í lag samvinnu
sínamillum í ymsum týdingar-
miklum málum. Fólkavaldir
menn úr báðum londum koma
saman sum javnlíkar til at tin-
gast um vinnu- handils- og onn-
ur viðurskifti. Slíkt er ikki hent
fyrr. Eisini vita vit, að Föroying
ar eru í íslandi og læra, og nógv
ir Föroyingar sökja sær arbeiði
har. Alt hetta ber vitni um öktar
samgongur — ótrúligt er tað
ikki, at nógv annað, vit ikki
vita um, er hent sum tengdir
londini saman, elli ið hvussu er,
fer at henda um ófriðurin held-
ur áfram.
Tó henda samgonga er spunn-
in í av ófriðaumstöðum, so var
hon óhugsandi uttan tað grund-
lag, sum altíð hevur verið fyri
samvinnu millum hesar tjóðir.
Islendingar og Föroyingar eru
av sama uppruna og teirra lív
var gjögnum öldir so líkt, að tað
var eitt fólk heldur en tvey. Teir
hövdu av fyrstan tíð sama frælsi
og komu síðan í sama ófrælsi.
Vinnuvegir og livimátin var
eins, málið var félags. Ei uAdir
í at samband var millum lond-
ini, tó havið skilti. So við og við
drangaði, tó ikki av egnum áv-
/
um, tjóðirnar vóru innibyrgdar
av einaveldi og einahaldi og sóu
ikki hvörja aðra — og tá tann
nýggja tíðin kom og líkindini
aftur hövdu verið til at finna
saman, fóru götur at skiljast
meir og meir, higai’til tær skilt-
ust heilt í 1918. íslendingar tóku
sína egna frælsiskós, meðan
Föroyingar — ja, tað kenna vit.
Men nú hava sum sagt aftur
hesar báðar tjóðirnar hittst á
máli. Hvat av smátjóðunum
verður aftana ófriðin vita vit
lítið um, men vit kunnu spyrja
okkum sjálvi, um tað ikki var
eftirynskjandi, að vit royndu at
nöra um sambandið Föroyar —
ísland. Hjá Föroyingum átti
hétta ikki at verið ivingamál.
Tað gagn vit kundu haft av
slíkri samvinnu í nærsagt öllum
málum, er so eyljóst, at vit nýt-
ast ikki at orða um tað her. Bert
við at nevna sovorðin mál teir
nú hava tingast um: Vinnu og
handilsmál, fáa vit ein varhuga
av hvat vit kunndu vunnið.
Grundarlagið hevur altíð verið
fyri slíkri samgongu — og verð-
ur tað eisini aftaná ófriðin.
Tað er víst. Men hvörjar aðrar
treytir eru fyri at hetta kann
koma í lag? Vit sóu hvussu tey
mærkaðust aftur: Föroyingar
vóru loystur úr haftinu so mikið
at teir sjálvir kundu hitta ís-
lendingar. Tað er eyðvitað ó-
hugsandi, at íslendingar og För-
oyingar kunnu ganga sa.man utt-
an teir standa javnbjóðis hvörjir
öðrum — og óheftir av öðrum.
Tað er heldur ikkí lætt at síggja
hvussu eitt amt og eitt sjálvstöð-
ugt ríki kunnu arbeiða saman.
Tá bæði londini eru sjálvstöðug'
er möguleikin skaptur fyri sam-
gongu.
Föroyingar hava tíverri start
ovnógv í landsynning. Um teir
vendu sær eisini aðrir vegir,
fyrst og fremst til íslands,
kundu teir vunnið nógv aftur av
sínum egna, teir hava mist og
eisini læi’t nógv nýtt, sum hósk-
ar við teirra land.
S.G.T." dansleikur
í Listajnannaskálanum í kvöld kl. 10. — Aðgöngumiðasala kl.
5—7. Sími 3240. — Hijómsveit Bjarna Böðvarssonar.
Sésíallstafélag Reykjavíkur. Æsknlýðsfylkingixi.
SKEMMTIFERÐ
að Hvítárvatni og í Kerlingarfjöll verður farin um
verzlunarmannahelgina. — Félagar og aörir, sem
hugsið ykkur að taka þátt í förinni, látið ekki
dragast lengur að koma og kaupa miðá. Farmiðar
seldir á Skólavörðustíg 19 (J. Bj ) kl. 4—7 í dag.
FERÐANEFNDIN.