Iceland review - 2015, Blaðsíða 14

Iceland review - 2015, Blaðsíða 14
12 ICELAND REVIEW In André Úlfur Visage’s magical kingdom, a multicolored wolf reigns over tame sheep and sheepdogs, reindeer and polar bears run wild, bats, owls and Arctic terns rule the sky and penguins dive into waters infested with sharks and octopuses. “How does all this relate to chocolate?” one might ask, and the answer is: it doesn’t. “It works because chocolate has nothing to do with animals,” André says of his design for the packaging for Omnom, an Icelandic brand of handcrafted chocolate—the only Icelandic chocolate made from scratch, from bean to bar. “The idea was that they should have a parallel existence, com- plement each other. It was always more, more… full-on with colors. No rules.” The team behind Omnom, established in 2013, is chocolate maker and chef Kjartan Gíslason, chocolate maker and baker Karl Viggó Vigfússon, managing director Óskar Þórðarson and André—he and Kjartan have been friends since 2004. “In 2012 Kjartan phoned and told me that he was starting this and wanted me to help with finding an identity. The only thing he had decided was the name, Omnom, which didn’t tell me anything at the time.” At the time, André was on vacation at his farmhouse near Cape Town, South Africa— from where he hails—with his Icelandic husband, graphic designer and photogra- pher Ragnar Visage. The couple run design company The North South together. I ask André whether he was on-board from the start. “Who wouldn’t be?” he smiles. So, inspired by the surrounding nature and wildlife, André started sketching. “You could say that the design comes from my love for the natural world.” André reveals that his original idea for a logo was of two narwhals crossing tusks. But then the wolf surfaced. “The guys wanted the wolf,” he says. “Our farm is called Wolf Trap, and when I started work- ing on the designs, I was sketching wolves to cover our bathroom window. Maybe it comes from there?” Coincidentally—or so he says—André’s chosen Icelandic middle name, Úlfur, means ‘wolf’ too. When the chocolate packaging is opened up, mountains appear. “To me, that screams Iceland,” André says. “It functions as a serv- ing tray and can easily be closed again, like a purse, to save the rest of the chocolate,” he explains. “We also wanted it to be like a gift wrapping to add to the chocolate, something to bring along to dinner parties.” Omnom has received a lot of positive feedback, both for the chocolate and the design. “We had an email from a guy in Romania who collects chocolate wrappings from all over the world—he asked us to send all of them.” André adds that he’s now designing posters, metal tins and other col- lectables—his designs are taking on a life of their own. “We’re creating a magical world of Omnom. It’s important to us that it remains imaginative.” Omnom will soon be moving to the Grandi harbor area in Reykjavík, where they will open up a café and offer tours of the chocolate factory. Meanwhile, André is working on the design for a new bar with beans from Tanzania. “It’s an open canvas. I was thinking maybe a rhino… I’m just having fun.” * Handcrafted Icelandic chocolate Omnom attracts connoisseurs because of its authentic taste—but no less for its creative packaging design. DESIGN BY EYGLÓ SVALA ARNARSDÓTTIR. PHOTO BY PÁLL STEFÁNSSON. WOLF TRAP Photos by RAX; the boat is decorative. ‘INFRA/SUPRA’ by Finnbogi Pétursson.
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100
Blaðsíða 101
Blaðsíða 102
Blaðsíða 103
Blaðsíða 104
Blaðsíða 105
Blaðsíða 106
Blaðsíða 107
Blaðsíða 108
Blaðsíða 109
Blaðsíða 110
Blaðsíða 111
Blaðsíða 112
Blaðsíða 113
Blaðsíða 114
Blaðsíða 115
Blaðsíða 116
Blaðsíða 117
Blaðsíða 118
Blaðsíða 119
Blaðsíða 120
Blaðsíða 121
Blaðsíða 122
Blaðsíða 123
Blaðsíða 124
Blaðsíða 125
Blaðsíða 126
Blaðsíða 127
Blaðsíða 128
Blaðsíða 129
Blaðsíða 130
Blaðsíða 131
Blaðsíða 132

x

Iceland review

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Iceland review
https://timarit.is/publication/1842

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.