Atlantica - 01.09.2003, Blaðsíða 17

Atlantica - 01.09.2003, Blaðsíða 17
A T L A N T I C A 15 staged to exhibit at the Reykjavík Art Museum in a year or two’s time. The details are still being ironed out, but the fact is, everybody wants a piece of the new Griffin. GRIFFIN ON ICE “I find it amazing being married to an Icelander,” Griffin emotes with the distinc- tion of someone who has discovered love at first sight, someone with the conviction that he’s on the path for which he was des- tined. “I might have been married to a woman from Wales, or Germany, or America. I’m really pleased that I might spend the majority of the rest of my life here, rather than in some suburb of London or Paris. I feel it was meant to hap- pen for me to be here.” So there is some hippie in there after all. But for every bit of hippie, there is the ambitious, business-minded opportunist who repeatedly moulds himself into what the world of photography calls for. Though his success may have been written in the stars, Griffin’s destiny was not handed to him on a plate. After 30 years of hard work, we have the Brian Griffin who writes films and directs IKEA commercials, the Brian Griffin who shoots music videos for Elvis Costello, and the Brian Griffin who haggles with editors at Vogue. Perhaps the only thing these Brians have in common is that they don’t get much sleep. “Photographers need to look and see an idol. It’s now open for me to take that man- tle on.” His gaze rests frankly before him, unlit cigarette balanced between his middle and index fingers. “You can ferret around in the lower echelons forever, but to try to get toward the top of this profession…well, I’d never recommend it to anybody.” Krista Mahr is a freelance writer from California. Griffin's seminal album cover photo for Depeche Mode's Broken Frame. Brian Griffin 007 Airmail ATL2 503-rm 19.8.2003 15:02 Page 15
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68

x

Atlantica

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.