Iceland review - 2013, Blaðsíða 85

Iceland review - 2013, Blaðsíða 85
ICELAND REVIEW 83 Established in 2006, NATA combines the previous organizations VNTB (West Nor- dic Tourist Board), SAMIK (a Greenland/ Iceland tourist cooperation) and FITUR (an Iceland/Faroe Islands cooperation). “NATA’s mission is to support cooperation within tourism development in the West Nor- dic region, and promote it as a tourist des- tination,” explains Director General of the Iceland Tourist Board Ólöf Ýrr Atladóttir. “We go about this in various ways: by support- ing coordinated marketing projects for the region, helping improve the quality of tour- ism services, building partnerships between the participating countries and promoting knowledge sharing, product development and innovation. Among NATA’s biggest undertakings each year is hosting the Vest- norden Travel Mart, the largest tourism trade- show in the region.” In addition, NATA offers grants and travel support for projects that express their vision, providing opportunities and grants for col- laborations, joint ventures and cultural ex- changes within the region. NATA’s Board of Directors consists of six members with two representing each coun- try. The chairmanship rotates, with Greenland holding the chairmanship in 2013-2015. Since 2011, its administrative base has been in Tór- shavn, the Faroe Islands. “At NATA, many projects lie ahead, for ex- ample pertaining to quality issues, the regu- latory framework and environmental issues,” adds Ólöf. “Iceland has the largest tourism industry of the three countries and attracts most visitors, but of course, all three countries can draw strengths from each other and the distinctive nature of the region. Despite be- ing quite different from one another, all three countries have so many things to teach each other, and that makes NATA such an impor- tant platform.” northatlantic-islands.com Joining forCeS Within NATA (North Atlantic Tourism Association), Greenland, Iceland and the Faroe Islands share knowledge and experience, together promoting the region as a tourist destination. Vestnorden the main shopping street Laugavegur in Reykjavík, iceland. Kunoy, the faroe islands, with Karlsoy island in the background. good times in greenland. taking a bath at drangsnes in iceland’s strandir region. p h o to C o u R te S y o f n At A p h o to B y p á ll S te fá n S S o n p h o to B y p á ll S te fá n S S o n p h o to B y p á ll S te fá n S S o n
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100

x

Iceland review

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Iceland review
https://timarit.is/publication/1842

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.