Atlantica - 01.09.2000, Síða 18

Atlantica - 01.09.2000, Síða 18
16 A T L A N T I C A Friendliness is probably mandatory on every school’s curriculum, as Glaswegians are genuinely sociable. Pop down to one of the many cafés and pubs and one is soon engaged in a lively discussion, while sipping shockingly good cappuccino, or trying one of the locally brewed dark ales. Admittedly the heavy accent can be a bit tough to digest, but practice makes perfect. Scotland is the home of golf, and though the exact origins of the game are unknown, the roots are, without question, firmly planted in Scottish soil. The structure of the game, the designing and making of the clubs, and the founding rules, were all created in Scotland. With over 400 golf courses Scotland is still renowned as the world’s leading golf country. It regularly welcomes the great names in the game to major international tournaments, such as the Loch Lomond World Invitational (Tiger Woods is expected to compete in September), The Open Championship, and the Dunhill Cup, with legions of spectators from around the globe heading for the fairways for a piece of the action. The greater Glasgow area has nearly 80 parkland, heathland and moorland courses, each presenting its own challenges and plea- sures. Moderate green fees and a wide variety of public and private courses allow easy access, suited to players of all abilities. airmail . . . from Glasgow LOSE SOME POUNDS Shoppers from all over the world head to Glasgow, the biggest retail area in Britain outside London. A big plus is the fact that prices are lower than in the capital. The selection is unrivalled, from designer boutiques at the upscale Italian Centre and Princess Square, to large malls like St. Enoch Centre and second-hand bargains at the Barras market. Moreover, these places are within walking distance from Argyle Street (close to the Central railway station) crossed by Buchanan Street, which leads to the pedestrian Sauchiehall Street. Whether looking for a new suit or a jacket, or just browsing, check out Slater Menswear. The owners are not bragging, but simply stating a fact, when calling it the largest men’s wear store in the world (recorded in the Guinness Book). With seemingly endless rows of suits, between 10,000 and 12,000 in stock, and selling about 1,500 a week, their business is based on high volume and low mark-up. Glaswegians enjoying a night out. THE HOME OF GOLF CAPPUCCINO AND CHEERS The exclusive Loch Lomond Golf Course. P H O TO P Á LL S TE FÁ N S S O N P H O TO P Á LL S TE FÁ N S S O N P H O TO P Á LL S TE FÁ N S S O N ATL 5/00 09-21 airmail cmsx 17.8.2000 10:49 Page 16
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100

x

Atlantica

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.