Atlantica - 01.06.2002, Síða 67

Atlantica - 01.06.2002, Síða 67
ANNUAL REPORT CARD KAUPTHING BANK Ever since it was founded in 1982, Kaupthing Bank has been the leading Icelandic investment bank, and con- tinues to consolidate its position in the fast-growing financial market, despite increasingly tough competi- tion. The bank offers an all-round service in relation to the stock market and has the largest market share of any Icelandic finance company in brokering domestic and overseas shares. In recent years, Kaupthing has led the field in supervising sales of property and companies. Kaupthing places great emphasis on being a competitive investment bank on the international markets, and already has a head start over other Icelandic companies in this field as a pioneer of progressive expansion overseas. Increased competition has provided the bank with the incentive for innovation, particularly in the management of international funds from Iceland, and in the founding of subsidiary companies in Luxembourg. The bank also has branches in New York, Stockholm, Helsinki, Geneva, the Faroe Islands, Lausanne and Copenhagen. The Bank’s name was recently changed to Kaupthing Bank following a granted commercial banking license, which increases opportunities to provide customers with unparalleled compre- hensive services. BAKKAVÖR Bakkavör Group is an international company, founded in 1986, compris- ing a parent company and eight sub- sidiaries in Europe, together with an associated company in Chile. The Group operates sales and production enterprises in four European coun- tries, Iceland, France, Sweden and the United Kingdom, in addition to a plant in Chile. The Group also has sales and distribution companies in Germany, Finland and Poland. Each of these subsidiaries is operated as an independent company specialising in the production, sales and distribution of chilled food products which cater to local tastes under their own brand or in the private labels. This places the Group in an excellent position to draw on its core expertise, adaptabili- ty to local markets and close cus- tomer relationships with internation- al supermarket chains establishing footholds in new and emerging mar- kets. The strength of the Group in the future will lie in its ability to serve the supermarket chains in the countries where their outlets are located. Total revenue of the Group rose by 45% to EUR 67 million and pre-tax earnings rose 72% to EUR 5.9 million. Total revenue is expected to rise to EUR 210-220 million in this year. Atlantica 401 annual reports-rm 21.6.2002 14:39 Page 65
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116

x

Atlantica

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.