Atlantica - 01.12.2006, Síða 48

Atlantica - 01.12.2006, Síða 48
46 AT L A N T I CA but when my London-dwelling friend e-mailed me to suggest that we go to afternoon tea at Claridge’s while I was in town, my regression was instantaneous. Roaring fireplaces. Tea. Duck hunting. Tea. Witty banter and lives that did not include thighs sticking to vinyl car seats while stuck in freeway traffic on a hot day in January. Tea. That first afternoon, I stepped into Le Comptoir Gascon, a small French deli with gold walls and rustic wooden tables in the Smithfield neigh- borhood, an enclave of foodie-dom that abuts a large commercial meat market. An employee wandered directly over to see if I needed any help making sense of the wine wall. I picked his brain about tea instead. “I don’t think anyone is really interested in afternoon tea but old ladies,” said Tim Leckie, a 30-something Australian immigrant wearing white Converse sneakers and a work apron. Ouch. Was tea totally lost on younger genera- tions? Wasn’t somebody in a place like this trying to do something new with it? “People our age have tried to reinvent the after- noon tea, but it hasn’t worked,” Leckie answered. He could tick off every institution of the British food renaissance in the greater London area – The Fat Duck in Oxfordshire, St. John Bread and Wine, Smiths of Smithfield up the street. But, according to Leckie, tea was not invited to join the British food revolution. He said the tradi- tion of taking everyday tea had been replaced by having a beer at lunch followed by a strong cup of coffee at work. “The places doing traditional afternoon tea are doing it best.” Taken as a nation, tea is still the drink of choice in the UK, where 165 million cups are consumed a day, versus 70 million cups of cof- fee. The weekend I was there, an aggressive PR campaign had just been launched on the Tube by the United Kingdom Tea Council extolling the healthy virtues of tea as an antioxidant along the order of other unexpectedly healthy foods like chocolate and red wine. “Four Cups a Day,” went the slogan. Clearly, people are still drinking tea, but, I wondered, do real, live Londoners take part in the ceremony of afternoon tea that I’d worshipped as a kid? THE FAMED FOOD FLOOR at Harrods seemed like as good a place as any to see what kind of tea “I don’t think anyone is inter- ested in afternoon tea but old ladies.” LONDONa Tea at Ladureé. 044-51 LondonAtl606.indd 46 18.10.2006 22:34:32
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100

x

Atlantica

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.