Atlantica - 01.12.2006, Blaðsíða 48

Atlantica - 01.12.2006, Blaðsíða 48
46 AT L A N T I CA but when my London-dwelling friend e-mailed me to suggest that we go to afternoon tea at Claridge’s while I was in town, my regression was instantaneous. Roaring fireplaces. Tea. Duck hunting. Tea. Witty banter and lives that did not include thighs sticking to vinyl car seats while stuck in freeway traffic on a hot day in January. Tea. That first afternoon, I stepped into Le Comptoir Gascon, a small French deli with gold walls and rustic wooden tables in the Smithfield neigh- borhood, an enclave of foodie-dom that abuts a large commercial meat market. An employee wandered directly over to see if I needed any help making sense of the wine wall. I picked his brain about tea instead. “I don’t think anyone is really interested in afternoon tea but old ladies,” said Tim Leckie, a 30-something Australian immigrant wearing white Converse sneakers and a work apron. Ouch. Was tea totally lost on younger genera- tions? Wasn’t somebody in a place like this trying to do something new with it? “People our age have tried to reinvent the after- noon tea, but it hasn’t worked,” Leckie answered. He could tick off every institution of the British food renaissance in the greater London area – The Fat Duck in Oxfordshire, St. John Bread and Wine, Smiths of Smithfield up the street. But, according to Leckie, tea was not invited to join the British food revolution. He said the tradi- tion of taking everyday tea had been replaced by having a beer at lunch followed by a strong cup of coffee at work. “The places doing traditional afternoon tea are doing it best.” Taken as a nation, tea is still the drink of choice in the UK, where 165 million cups are consumed a day, versus 70 million cups of cof- fee. The weekend I was there, an aggressive PR campaign had just been launched on the Tube by the United Kingdom Tea Council extolling the healthy virtues of tea as an antioxidant along the order of other unexpectedly healthy foods like chocolate and red wine. “Four Cups a Day,” went the slogan. Clearly, people are still drinking tea, but, I wondered, do real, live Londoners take part in the ceremony of afternoon tea that I’d worshipped as a kid? THE FAMED FOOD FLOOR at Harrods seemed like as good a place as any to see what kind of tea “I don’t think anyone is inter- ested in afternoon tea but old ladies.” LONDONa Tea at Ladureé. 044-51 LondonAtl606.indd 46 18.10.2006 22:34:32
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100

x

Atlantica

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.