Atlantica - 01.12.2006, Blaðsíða 88

Atlantica - 01.12.2006, Blaðsíða 88
➔ Nearly 20 years ago The Sugarcubes established their own label Smekkleysa SM, and released their first single, “Birthday.” This was the start of the band’s splendid career and the impressive successes of Icelandic artists in Iceland and abroad that followed. These first steps taken by The Sugarcubes had a lasting impact and influence on Iceland’s export of music. It is therefore an honor for Icelandair to sponsor The Sugarcubes’ reunion in Reykjavík on 17 November 2006, for a concert to commemorate the 20th anniversary of “Birthday”. This is the first time The Sugarcubes take to the stage in 14 years, and Icelandair’s support made it possible to stage the event. All profits from the concert will go to Smekkleysa SM, which will continue to work on a non-profit basis for the future advancement of Icelandic music and artists. The concert is promoted by Mr. Destiny Ltd., producer of the annual Iceland Airwaves festival. So, in the spirit of Smekkleysa, we simply say: “World domination or death! Yes, thank you!” Icelandair Sponsors the Sugarcubes Reunion! Icelandair has now completed the switch to its new inventory system, Amadeus Altea Inventory, and its new revenue management system, Amadeus Revenue Management System by PROS. This is an integrated solution from Amadeus that complements existing Amadeus solutions used by Icelandair. These new solutions will enable Icelandair to react faster to changes in the market and to further improve its efficiency. “This means that Icelandair is better able to control its availability and prices around the world at hundreds of other airlines, tens of thousands of travel agencies and all of the main travel websites,” said Gunnar Már Sigurfinsson, SVP sales and marketing at Icelandair. “With these new solutions we have better tools to monitor supply, demand and prices. Icelandair is competing in the highly competitive international aviation market. We therefore rely on informa- tion technology to drive efficiency throughout our operations” In order to simplify the transition into this new environment, Icelandair utilized a solution developed by the Icelandic software developer Calidris that enables airlines to move all reserva- tions data, in real time, from the Altea system into the database of their choice. Once in place, the data can be stored within a data warehouse and manipulated in accordance with the needs of the airline. Calidris is an Icelandic software developer that specializes in the development of airline-spe- cific solutions. Among its customers are Icelandair, Emirates and Finnair. It is worth noting that Icelandair is the 29th airline that has made an agreement with Amadeus to use the Altea Customer Management Solution (or Altea CMS) suite of solutions. Icelandair has integrated a specific layer in Google Earth to help you “fly” between destinations and view offers and points of interest, e.g., restaurants, theaters, museums, amusement parks, etc. Next to each point of interest you will find links to useful information. All just one click away. We encourage you to visit the Icelandair website and check out this new and exciting feature. Google Earth is a mapping application like none other. This 3D program is based on satellite images, maps and the Google Search Engine. You can view satellite images in high resolution of places all over the world and easily access a great deal of information – such as maps, directions, local search and sightseeing. For details on how to use this new Icelandair service, visit your local Icelandair website. Icelandair Integrates with Google Earth Icelandair Completes Switch to Amadeus Inventory and Revenue Management 099 ATL606 Icelandair.indd 86 18.10.2006 23:40:03
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100

x

Atlantica

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Atlantica
https://timarit.is/publication/1840

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.