Iceland review - 2015, Blaðsíða 10

Iceland review - 2015, Blaðsíða 10
8 ICELAND REVIEW FiLm after studying at the Icelandic academy of the arts, Guðmundur arnar Guðmundsson moved to Denmark, where he now lives, to study screenwriting. His talents recently secured him awards for two of his short films. Hvalfjörður (2013) received a special men- tion in Madrid, Spain at the Festival de Cine de alcalá de Henares (alCINE) in November 2014 and his most recent film, Ártún (2014), was awarded the Grand prix, the main award, at the Brest European Short Film Festival in France later the same month. “Winning these awards is a great honor for all the team and it helps get support for the next project. It’s also nice to know that people understand what you’re trying to do,” Guðmundur tells me when I reach him by phone shortly after the announcement. Both films feature boys at a pivotal stage in their lives as they go through various rites of passage. What does Guðmundur BRIDGING THE CHaSM By Mica allan. PHoTo By Páll StefánSSon. Icelandic writer and film director Guðmundur Arnar Guðmundsson recently won international acclaim for two of his short films. consider makes a compelling story? “For me it’s all about the character,” he says. “If you have an interesting character, even if it’s someone you don’t like, he will make your story. I work a lot from my own life and draw inspiration from that and then when I start writing, the characters transform into having their own life. The better you know a character the better you know the story as the character can actually take charge of the story himself,” he explains. partly inspired by a beautiful dream about a whale, the short film Hvalfjörður is set in a majestic and sparsely-populated Icelandic fjord in the western part of the country. With a small cast, the film is big in the issues it explores, the emotions exposed and the unspoken bond between two brothers; not to mention the brood- ing presence of the Icelandic weather. Guðmundur’s more recent short film Ártún similarly portrays a young country boy’s journey across the chasm from ado- lescence into the more complicated world of adulthood. Venturing into Reykjavík, it focuses on a boy’s pursuit of his first kiss amidst the mysterious world of girls and cigarettes. Currently, Guðmundur is casting for his first feature film, Heartstone, a coming-of- age story where he continues to explore themes of friendship and adolescence. The film centers on the friendship of two teen- age boys in a small fishing village as they discover new feelings they never knew they had. plans for the film’s location are still in development. Guðmundur refers to it as “the most beautiful town in Iceland” but remains tight-lipped about the location’s name, as nothing is yet official. What we can be certain of is that his next film is set to focus on life’s big issues on the journey from childhood to adulthood. * FORGED BY SOME OF THE BEST ARTISANS IN SWITZERLAND, THE EYJAFJALLAJÖKULL EVO FOR MICHELSEN PAYS TRIBUTE TO MOTHER EARTH’S UNSTOPPABLE FORCES. THIS TIMEPIECE IS COMPOSED OF AUTHENTIC LAVA STONE FROM THE 2010 ICELANDIC ERUPTION AND IS EMBELLISHED WITH A HAND PAINTED VOLCANIC FISSURE IN COLD ENAMEL. LIMITED TO 9 PIECES. www.romainjerome.ch Michelsen_Special Edition_220 x 260 mm_english.indd 1 9/3/2014 10:34:11 AM
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100
Blaðsíða 101
Blaðsíða 102
Blaðsíða 103
Blaðsíða 104
Blaðsíða 105
Blaðsíða 106
Blaðsíða 107
Blaðsíða 108
Blaðsíða 109
Blaðsíða 110
Blaðsíða 111
Blaðsíða 112
Blaðsíða 113
Blaðsíða 114
Blaðsíða 115
Blaðsíða 116

x

Iceland review

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Iceland review
https://timarit.is/publication/1842

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.