Iceland review - 2002, Síða 72

Iceland review - 2002, Síða 72
70 ICELAND REVIEW Visit www.isa.is for further information ÍSLENSKA UMBOÐSSALAN Quality of Products and Service is the Main Priority New office location at Krókháls 5F, 110 Reykjavík Íslenska was founded in 1970 by Bjarni V. Magnússon, and in the 30 years or so since then, it has managed to become one of the leading exporters of fish products from Iceland. However, the company is not one to have a high profile. Íslenska has steadily increased its share of seafood exports from Iceland. An average growth of 25 percent anually in turnover during the last five years is a good measure of the company’s strength in the market. Íslenska recognises that the main factor on these markets today is one of quality, qual- ity of service and quality of products. As the company itself is not a manufacturer of seafood products, careful inspection of the shipment is in the hands of Íslenska’s team of quality control officers. Strict attention to every detail is geared toward guaranteeing customers that they receive the right products at the right time. Íslenska exports seafood products all around the world, with the main markets being in the USA and Western Europe. Exports to Asia and Africa also account for a large por- tion of the exports. An increased focus on markets outside of the traditional markets of the company is expected to account for a fair portion of the planned growth of Íslenska in the next few years. Managing director Birgir Bjarnason reflects on the future of the company: “We believe there is still considerable room for Íslenska to grow in our main markets and our plan is to maintain our concentration on these markets. But we also are con- stantly looking for new market opportunities for Icelandic products in emerging mar- kets. Markets are forever changing and developing. At Íslenska, we make quality of products and service our main priority, and in doing so, we expect to be able to change and adapt with these changes, thereby maintaining our strength in the future. Íslenska exports seafood products all around the world, with the main markets being in the USA and Western Europe. Exports to Asia and Africa also account for a large portion of the exports. 61 IR302 - Iceland Businesbs-rm 2.9.2002 13:42 Page 70
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84

x

Iceland review

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Iceland review
https://timarit.is/publication/1842

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.