Iceland review - 2002, Blaðsíða 72

Iceland review - 2002, Blaðsíða 72
70 ICELAND REVIEW Visit www.isa.is for further information ÍSLENSKA UMBOÐSSALAN Quality of Products and Service is the Main Priority New office location at Krókháls 5F, 110 Reykjavík Íslenska was founded in 1970 by Bjarni V. Magnússon, and in the 30 years or so since then, it has managed to become one of the leading exporters of fish products from Iceland. However, the company is not one to have a high profile. Íslenska has steadily increased its share of seafood exports from Iceland. An average growth of 25 percent anually in turnover during the last five years is a good measure of the company’s strength in the market. Íslenska recognises that the main factor on these markets today is one of quality, qual- ity of service and quality of products. As the company itself is not a manufacturer of seafood products, careful inspection of the shipment is in the hands of Íslenska’s team of quality control officers. Strict attention to every detail is geared toward guaranteeing customers that they receive the right products at the right time. Íslenska exports seafood products all around the world, with the main markets being in the USA and Western Europe. Exports to Asia and Africa also account for a large por- tion of the exports. An increased focus on markets outside of the traditional markets of the company is expected to account for a fair portion of the planned growth of Íslenska in the next few years. Managing director Birgir Bjarnason reflects on the future of the company: “We believe there is still considerable room for Íslenska to grow in our main markets and our plan is to maintain our concentration on these markets. But we also are con- stantly looking for new market opportunities for Icelandic products in emerging mar- kets. Markets are forever changing and developing. At Íslenska, we make quality of products and service our main priority, and in doing so, we expect to be able to change and adapt with these changes, thereby maintaining our strength in the future. Íslenska exports seafood products all around the world, with the main markets being in the USA and Western Europe. Exports to Asia and Africa also account for a large portion of the exports. 61 IR302 - Iceland Businesbs-rm 2.9.2002 13:42 Page 70
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84

x

Iceland review

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Iceland review
https://timarit.is/publication/1842

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.