Fróðskaparrit - 01.01.2006, Síða 94

Fróðskaparrit - 01.01.2006, Síða 94
92 CONSTRUCTING IDENTITIES IN CHILDREN’S CULTURE OF CONSUMPTION to those in more urban areas in the Faroe Islands. Finally, to conduct child-centric research on consumption specifícally (as well as more general topics) would promote under- standing of what it means to be a child grow- ing up in the Faroe Islands. This means at- tempting to understand how children in the Faroe Islands relate to, understand and ap- propriate consumption into theirworlds. By furthering understanding of children’s worlds adults can start to question the taken- for-granted assumptions of children’s posi- tion in the Faroese society. Conclusion It is clear that children are active construc- tors of consumption meanings, yet the meanings that children attribute to con- sumption are diverse. In their cultures they creatively appropriate these meanings into their worlds and use them in identity con- struction. Time, place and situation impacts on whether consumer goods or indeed which consumer goods are important/highly val- ued by the children. Furthermore, social context, age, gender and individual differ- ences all account for the fluidity and change- ability of meanings present in children’s cul- tures of consumption. This leads us to the conclusion that there are certain identities which are more powerful than others and therefore, more likely to impact on chil- dren’s consumption. The study provided evidence that chil- dren are more competent as consumption in- terpreters than previous literature would suggest. Throughout the entire research process it was clear that children were by no means passive recipients of meanings conveyed or “fed” to them through adver- tising and other agents of socialization. However, the manner in which children of different ages used and constructed their identities through consumption varied. In other words, the significance of develop- mental factors cannot be ignored - rather it is obvious that children’s abilities cannot be neatly categorised into stages, cognition and age. On another note, more research is nec- essary which explores consumption in child- hood from an ethnographic perspective - in a range of social settings and different con- texts. The fíndings from this study have re- vealed that it is timely more research was conducted from a child-centred perspective - of which ethnography is an appropriate (al- beit not the only) approach. Such micro- analysis enables a gradual building of re- curring pattems that emerge as signifícant in children’s cultures of consumption and provides a greater understanding of the dy- namics and interactions that take place amongst children. References Agar, M.H. 1996. Theprofessional stranger,2nd edi- tion. California: Academic Press. Archard, D. 1993. Children: Rights and Childhood, London: Routledge. Aydt, H. and Corsaro, W.A. 2003. Differences in chil- dren’s construction of gender across culture, Amerícan behavioural scientist, 46 (10): 1306- 1325. Bannister, E.N. and Booth, G.J. 2005. Exploring in- novative methodologies for child-centric con- sumer research, Qualitative market research: An internationaljournal, 8 (2): 157-175. Bartholomew, A. and O’Donohoe, S. 2003. Every- thing under control: A child’s eye view of adver-
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172
Síða 173
Síða 174
Síða 175
Síða 176
Síða 177
Síða 178
Síða 179
Síða 180
Síða 181
Síða 182
Síða 183
Síða 184
Síða 185
Síða 186
Síða 187
Síða 188
Síða 189
Síða 190
Síða 191
Síða 192
Síða 193
Síða 194
Síða 195
Síða 196
Síða 197
Síða 198
Síða 199
Síða 200
Síða 201
Síða 202
Síða 203
Síða 204

x

Fróðskaparrit

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Fróðskaparrit
https://timarit.is/publication/15

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.