AVS. Arkitektúr verktækni skipulag


AVS. Arkitektúr verktækni skipulag - 01.12.2003, Blaðsíða 37

AVS. Arkitektúr verktækni skipulag - 01.12.2003, Blaðsíða 37
„An Urban Appalachian Trail“: The East Coast Greenway Paul Ojeda, Journalist For many, America is synonymous with the car. Images of suburban moms driving their kids off to soccer practice, or young adventurers seek- ing opportunity „on the road“ quickly come to mind. However, America also has many areas, some quite large, solely dedicated to hiking, cycling and other non-motorised activities. One of the largest of these paths is The Appalachian Trail, a continuous- ly-marked footpath running about 2160 miles from Katahdin, Maine down to Springer Mountain in Georgia, through the Appalachian Mountain range. Many smaller hiking trails exist, yet remain under-utilised. Seeing a need to join the various foot-paths and hiking trails along the East Coast, and to reacquaint an increasingly-urbanised America to a healthier lifestyle, runners and out- door enthusiasts created The East Coast Greenway Alliance in 1991. The Greenway concept is to link those already-existing smaller trails with one continuous „spine route" running from the US-Canadian bor- der in Calais, Maine, down to Key West, the southernmost tip of Florida. The Greenway, once com- pleted in 2010, will run longer than the Appilacian Trail, 2,600 miles. Currently, 20 percent of the project is completed and another 30 percent is in various stages of planning and development. This „interstate highway" will be at least 80 percent off-road and run through major metropolitan areas, such as New York City and Miami. The Greenway „spine" will connect those urban areas to suburban ones and onto rural areas that are over- looked by many, offering a diverse experience previously unavailable. The route will also lead travelers to many local historical and cultural points, an attractive benefit not only to residents but tourists as well. The East Coast Greenway is a grass- root, community-based orgainisation. This is due to the fact that the Greenway actually stitches together already-existing trails that are owned and operated by various local gov- ernment agencies. Those localities still have full jurisdiction over the appearance and identity of their trails, and are also responsible for their maintenance. The East Coast Greenway Alliance simply makes sure the trails remain in a sufficient quality to be enjoyed by long-dis- tance users. Committees exist in all east coast states along the route. The U.S. Government has so far spent approximately $400 million developing the Greenway. The pro- ject’s primary resource of funding is through federal transportation pro- gramming, the „TEA-21.“ Matching funds provided by towns adjacent to the Greenway make up another 20 percent. Additional donations and sponsorship also helps. Græni stígurínn við Hudson River á vesturhlið Manhattan. I norðri er brú George Washington. / Hudson River Greenway, on Manhattan's West Side. To the north is the George Washington Bridge. So far, 23 United States Senators and 43 Congressmen have signed letters endorsing the East Coast Greenway to President George W. Bush, urging for support and finan- cial assistance for the project. Senators who endorse the Greenway include Paul S. Sarbanes (D-MD), Susan Collins (R-ME), Hillary Rodham Clinton (D-NY), and Arlen Spencer (R-PA). ■ East Coast Greenway Alliance Website: www. green way. org CD i£ C C C O) c § I, -S 'ö cq Q. -92 lu co «o Ct3 . i I Uj §■8 «p 2 o | Ö) | •S € «o o o c o -S Ö) o c: ^ :o S 0) Q) "O ^ Ct3 cr c -S oo o. ra co UJ Uj avs 35
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76

x

AVS. Arkitektúr verktækni skipulag

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: AVS. Arkitektúr verktækni skipulag
https://timarit.is/publication/1784

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.