Fróðskaparrit - 01.07.2004, Blaðsíða 146

Fróðskaparrit - 01.07.2004, Blaðsíða 146
144 NEWS AND PROGRESS 2004 fólk, sum arbeiða saman byggja og bera ein felags identitet - og skapa sína egnu yrkismentan. Dentur verður eisini lagdur á sosialisat- ión, og hetta sæst í skipanini av ymsum lossingum. Harnæst eru plássini í sjálvari lossingini greinað. í hesum sambandi verð- ur latið upp fyri teirri mentalu samvirkanini í arbeiðs- og mannagongdini. Lossingin í nevnda tíðarskeiði var eitt arbeiði sum mestsum einans hevði dagleig- arar í vinnu. Ein nærri viðgerð er av so- nevndu uppstillingini við pakkhurðina, tá ið arbeiðsformaðurin tók burturúr manna- múgvuni, ið møtti upp, og sum søguligt fyribrigdi virkaði skipanin sum nervalagið í arbeiðsumhvørvinum. Setanin av monn- um til eina lossing í senn var ørkymlandi, men tó góðkend siðvenja og treytað av einum trúnaðarsambandið millum menn og formann. Við atliti at uppstillingini verður roynt at endurskapa tann leysa dagleigaralívsform- in, og víst verður til felags eyðkenni og mynstur hjá monnum, sum hava lossað, og til onnur sum høvdu samband og tilknýti til umhvørvið á Eystarubryggju, á Kaiini. I sambandi við endurskapanina av dag- leigaratilveruni eru stakmyndir av arbeiðs- marknaðinum í býnum í 1950-60-árunum. Hesar siga, hvar tyngdin lá, hvar ið serligt virksemi var og hvønn týdning lossingin hevði á privata arbeiðsmarknaðinum í Havn. Ymiskt við tilknýti til dagleigaralívs- formin og við atliti at stættahugtakinum verður tikið fram, fyrst av øllum mentan- arligir mótsetningar í býnum og somuleiðis tann almenna arbeiðaramentanin. Sjálv- adaptability and the interaction between people and tools - what position and atti- tude you have towards both your work and the environment. People working together build and carry a common work identity. The functions at work are results of social connections, of mutual interaction and the places directly connected with discharging are discussed. Discharging should be regarded as an or- ganized working process, as a social micro system. However, it should also be regard- ed as a hierarchy as the work force in the ‘conventional’ days was divided between a few regular workers and a majority of ca- sual workers. But all the dockers had the system of hiring and firing in common. The lining up at the door of the storehouse when the foreman picked men out from the crowd and their fate, as it were, was decid- ed for that day. Without exaggeration, it may be claimed that the moment contained a sense of drama, of excitement, envy, in- gratiation, and anger, followed by relief, pride and happiness, or by disappointment, frustration, fear, humiliation and silent ac- ceptance. The hiring and firing was a cus- tom. Other aspects can also be found in this phenomenon and the analysis has been supplemented by examples. Although people are united in the same class it must also be acknowledged that people belonging to the same class are also disconnected - they are heterogeneous. Within the working class there are ways of living but in the narrow and limited Faer- oese community it does not seem possible to indicate or recreate more than two, the more regular hands and the casual way of
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100
Blaðsíða 101
Blaðsíða 102
Blaðsíða 103
Blaðsíða 104
Blaðsíða 105
Blaðsíða 106
Blaðsíða 107
Blaðsíða 108
Blaðsíða 109
Blaðsíða 110
Blaðsíða 111
Blaðsíða 112
Blaðsíða 113
Blaðsíða 114
Blaðsíða 115
Blaðsíða 116
Blaðsíða 117
Blaðsíða 118
Blaðsíða 119
Blaðsíða 120
Blaðsíða 121
Blaðsíða 122
Blaðsíða 123
Blaðsíða 124
Blaðsíða 125
Blaðsíða 126
Blaðsíða 127
Blaðsíða 128
Blaðsíða 129
Blaðsíða 130
Blaðsíða 131
Blaðsíða 132
Blaðsíða 133
Blaðsíða 134
Blaðsíða 135
Blaðsíða 136
Blaðsíða 137
Blaðsíða 138
Blaðsíða 139
Blaðsíða 140
Blaðsíða 141
Blaðsíða 142
Blaðsíða 143
Blaðsíða 144
Blaðsíða 145
Blaðsíða 146
Blaðsíða 147
Blaðsíða 148
Blaðsíða 149
Blaðsíða 150
Blaðsíða 151
Blaðsíða 152
Blaðsíða 153
Blaðsíða 154
Blaðsíða 155
Blaðsíða 156
Blaðsíða 157
Blaðsíða 158
Blaðsíða 159
Blaðsíða 160
Blaðsíða 161
Blaðsíða 162
Blaðsíða 163
Blaðsíða 164

x

Fróðskaparrit

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Fróðskaparrit
https://timarit.is/publication/15

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.