Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2008, Síða 123

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2008, Síða 123
Tímarit um menntarannsóknir, 5. árgangur 2008 Jónína Saemundsdóttir is Assistant Professor at the University of Iceland, School of Education. She completed a B.A. degree in Psychology, postgraduate studies in Social Work and a postgraduate diploma in Education- Teacher Studies at the University of Iceland. She also completed an M.Ed. degree in Pedagogy and Education with an emphasis on counseling at the Iceland University of Education. Her main areas of interest are ADHD, counseling in education, and the development of children and adolescence. E-mail: joninas@hi.is María Dóra Björnsdóttir is a Career and Guidance Counselor at the University of Iceland. She completed a B.A. degree in psychology from the University of Iceland in 1997, an M.A. degree in career counseling and guidance from the same university in 2007, and is currently a Ph.D. student in the same field. She has done research on causal attribution for childrens´ problem behaviour at school, interest measurement and career decision making. María can be contacted at mdb@hi.is. Már Vilhjálmsson has a BS degree in geology from The University of Iceland and also did his teachers´ training studies there. Már took a Cand. Science degree in palaeontology from The University in Copenhagen. He is the principal of Menntaskólinn við Sund, an upper secondary school in Reykjavík. Before that he worked as a specialist in The Ministry of Education and as a teacher and head of department in Fjölbrautaskólinn í Garðabæ, a comprehensive upper secondary school in Garðabæ. For years Már precided over The Icelandic Teachers´ Union´s Committee of Interests and was for a while a member of the central committee of The Union of Academics. Már´s publications include several papers on geological sciences as well as articles in magazines on educational issues. E-mail: marv@msund.is. Ragnhildur Bjarnadóttir is an associate professor at the University of Iceland, School of Education. She graduated with Cand. pæd. degree in psychology from the Danish University of Education in 1989 and a Ph.D. degree from the same university in 2002. She was formerly a secondary school teacher, with mathematics as the main subject. From 1990 she has been lecturer at the Iceland University of Education (now School of Education). Her research interests cover in particular adolescents’ informal learning and teacher education. E-mail: rab@hi.is Sif Einarsdóttir is an Associate Professor at the University of Iceland, Faculty of Social Sciences. She completed a B.A. degree in psychology from the University of Iceland in 1991 and a Ph.D. in counseling psychology from the University of Illinois, Urbana-Champaign, in 2001. Her research is mainly in the area of vocational interests and assessment. She has also participated in research on bullying and adult learners. Sif can be contacted at sif@hi.is. Sólveig Karvelsdóttir is Assistant Professor at the University of Iceland, School of Education. She completed a B.A. degree in Education and also has a degree in Student Counseling and an M.A. in Education from the University of Iceland. Her research fields are the communication and well-being of teachers and students, parent and teacher collaboration, and teachers’ views on their profession. Email: karvels@hi.is 121About the authors
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.