Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2008, Síða 122

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2008, Síða 122
About the authors Atli Harðarson has a MA degree in philosophy from Brown University. He is vice-principal of Fjölbrautaskóli Vesturlands, a comprehensive secondary school in Akranes Iceland. His publications include several books on philosophy, textbooks in computer science and numerous papers on school policy, education and philosophy. E-mail: atli@fva.is Amalía Björnsdóttir is an Associate Professor at the School of Education, University of Iceland. She completed a B.A. degree in psychology from the University of Iceland in 1991, and a Ph.D. from the University of Oklahoma in 1996. Her major research interests are in the areas of measurement and testing (reading and language development), school management and influences of social factors on schools. E-mail: amaliabj@hi.is Baldur Kristjánsson is an Associate Professor at the School of Education, University of Iceland. He finished a B.A. degree in education and psychology from the University of Gothenburg in 1976 and a Ph.D. from the Stockholm University Institute of Education in 2001. His major research interests are in the area of childhood and family life in Iceland and a Nordic comparative perspective. E-mail: baldurkr@hi.is Börkur Hansen is a Professor at the School of Education, University of Iceland. He finished a B.A. degree in education and psychology from the University of Iceland in 1982 and a Ph.D. from the University of Alberta in 1987. His major research interests are in the area of leadership, school management, school development and educational governance. E-mail:borkur@hi.is Gyda Jóhannsdóttir is an Associate Professor at the University of Iceland School of Education. She completed an M.Ed. degree in education and developmental psychology from Harvard Graduate School of Education in 1982 and a Ph.D. in education from the Danish University of Education in 2002. Her research concerns the development of higher education in the Nordic countries with a particular focus on academic drift (of both educational systems and educational institutions) and professionalisation of groups. In addition she has studied the development of Nordic teacher education (for the compulsory school level) with reference to academic drift and professionalisation. Email:gydaj@hi.is Helga Rut Gudmundsdóttir is currently Assistant Professor of music education at the University of Iceland, School of Education. She completed a B.Ed. with music as an elective subject from the Iceland University of Education in 1992. She received an M.A. and a Ph.D. in music education from McGill University, Faculty of Music, in 1996 and 2003, respectively. Previous research includes studies in children’s musical development and music reading studies. Helga can be reached by e-mail:helgarut@hi.is Jónína Kárdal is a Career and Guidance Counselor at the University of Iceland. She completed a B.Ed. degree from the Iceland University of Education in 1990 and an M.A. degree in educational psychology (counseling and student personnel psychology) from the University of Minnesota in 1999. Her major research interests are in the areas of career development, counselor training and the use of techonology and information systems in school, career and guidance counseling. Jónína can be contacted at joninaka@hi.is. 120 Tímarit um menntarannsóknir, 5. árgangur 2008 About the authors
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.