Iðjuþjálfinn - 01.11.2007, Qupperneq 31
IÐJUÞJÁLFINN 2 / 2007 • 31
Lightfoot, J., Wright, S. og Sloper, P. (1999). Sup
porting pupils in main stream school with an illness
or disability: young people´s view. Child: Care
Health and Development, 25, 267283.
Lög um Greiningar og ráðgjafarstöð ríkisins, 2003.
Rosenbaum, P., King, S., Law, M., King, G. og Evans,
J. (1998). Familycentred service: A con ceptual
frame work and research review. Physical &
Occupational Therapy in Pediatrics, 18(1), 120.
Rosenbaum, P. og Stewart, D. (2004). The World
Health Organi zation International Classifi cation of
Functioning, Disability, and Health: A model to
guide clinical thinking, practice and research in the
field of cerebral palsy. Seminars in Pediatric
Neurology, 11, 510.
Sackett, D.L. (2000). Evidencebased medicine: how
to practice and teach EBM. (2. útg.). New York:
Churchill Livingstone.
Sloper, P. (1999). Models of service support for
parents of disabled children: What do we know?
What do we need to know? Child: Care, Health
and Development, 25, 8599.
Sloper, P. (2004). Facilitators and barriers for co
ordinated multiagency services. Child: Care,
Health & Development, 30(6), 571580.
Sloper, P. (2002). National service framework for
children. External work ing group on disabled
children. Background paper on key workers. Sótt af
http://www.dh.gov.uk/asset Root/04/06/75/50 /04
067550.pdf.
Sloper, P. (2006). Key worker ser vices for disabled
children: What characteristics of services lead to
better outcomes for children and families? Child:
Care, Health and Development, 32, 147157.
Snæfríður Þóra Egilson. (2004). Áhrifaþættir á
þátttöku nemenda með hreyfihömlun. Í Úlfar
Hauksson (Ritstj.), Rannsóknir í Félagsvísindum V
(bls. 531542). Reykjavík: Háskóla útgáfan.
Snæfríður Þóra Egilson. (2005). School participation:
Icelandic students with physical impairments
Doktors ritgerð frá Félagsvísindadeild Háskóla
Íslands, Reykjavík.
Snæfríður Þóra Egilson. (2006a). Á heimavelli. Að
rannsaka eigin starfsvett vang. Í Rannveig Trausta
dóttir (Ritstj.), Fötlun, hugmyndir og aðferðir á
nýju fræðasviði (bls. 107121). Reykjavík: Háskóla
útgáf an.
Snæfríður Þóra Egilson. (2006b). Tilhögun að stoðar
við nemendur með hreyfihömlun: Ýmis álitamál.
Glæður: Tímarit um uppeldis og skólamál, 16, 12
19.
Snæfríður Þóra Egilson og Guðrún Pálmadóttir.
(2006). Heilbrigði og fötlun. Alþjóðleg líkön og
flokkunar kerfi. Í Rannveig Traustadóttir (Ritstj.),
Fötlun, hugmyndir og að ferðir á nýju fræðasviði
(bls. 3765). Reykjavík: Háskólaútgáfan.
Strauss, A. og Corbin, J. (1998). Basics of qualita tive
research (2. útgáfa). Thousand Oaks, CA: Sage.
Valdís Guðbrandsdóttir. (2007). Iðjuþjálfun í skólum.
Iðjuþjálfaneminn, 7, 2627.
World Health Organization. (2001). International
Classification of Funct ioning, Disability and
Health. Geneva: World Health Organization. af
http://www3.who.int/icf/icftemplate.cfm.
Litlaprent ehf. | Skemmuvegi 4 | 200 Kópavogi
Sími 540 1800 | Fax 540 1801 | litla@prent.is
Stórt verk lítið mál