Iðjuþjálfinn - 01.11.2007, Qupperneq 31

Iðjuþjálfinn - 01.11.2007, Qupperneq 31
IÐJUÞJÁLFINN 2 / 2007 • 31 Lightfoot, J., Wright, S. og Sloper, P. (1999). Sup­ porting pupils in main stream school with an illness or disability: young people´s view. Child: Care Health and Development, 25, 267­283. Lög um Greiningar­ og ráðgjafarstöð ríkisins, 2003. Rosenbaum, P., King, S., Law, M., King, G. og Evans, J. (1998). Family­centred service: A con ceptual frame work and research review. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 18(1), 1­20. Rosenbaum, P. og Stewart, D. (2004). The World Health Organi zation International Classifi cation of Functioning, Disability, and Health: A model to guide clinical thinking, practice and research in the field of cerebral palsy. Seminars in Pediatric Neurology, 11, 5­10. Sackett, D.L. (2000). Evidence­based medicine: how to practice and teach EBM. (2. útg.). New York: Churchill Livingstone. Sloper, P. (1999). Models of service support for parents of disabled children: What do we know? What do we need to know? Child: Care, Health and Development, 25, 85­99. Sloper, P. (2004). Facilitators and barriers for co­ ordinated multi­agency services. Child: Care, Health & Development, 30(6), 571­580. Sloper, P. (2002). National service framework for children. External work ing group on disabled children. Background paper on key workers. Sótt af http://www.dh.gov.uk/asset Root/04/06/75/50 /04­ 067550.pdf. Sloper, P. (2006). Key worker ser vices for disabled children: What characteristics of services lead to better outcomes for children and families? Child: Care, Health and Development, 32, 147­157. Snæfríður Þóra Egilson. (2004). Áhrifaþættir á þátttöku nemenda með hreyfihömlun. Í Úlfar Hauksson (Ritstj.), Rannsóknir í Félagsvísindum V (bls. 531­542). Reykjavík: Háskóla útgáfan. Snæfríður Þóra Egilson. (2005). School participation: Icelandic students with physical impairments Doktors ritgerð frá Félagsvísindadeild Háskóla Íslands, Reykjavík. Snæfríður Þóra Egilson. (2006a). Á heimavelli. Að rannsaka eigin starfsvett vang. Í Rannveig Trausta­ dóttir (Ritstj.), Fötlun, hugmyndir og aðferðir á nýju fræðasviði (bls. 107­121). Reykjavík: Háskóla­ útgáf an. Snæfríður Þóra Egilson. (2006b). Tilhögun að stoðar við nemendur með hreyfihömlun: Ýmis álitamál. Glæður: Tímarit um uppeldis og skólamál, 16, 12­ 19. Snæfríður Þóra Egilson og Guðrún Pálmadóttir. (2006). Heilbrigði og fötlun. Alþjóðleg líkön og flokkunar kerfi. Í Rannveig Traustadóttir (Ritstj.), Fötlun, hugmyndir og að ferðir á nýju fræðasviði (bls. 37­65). Reykjavík: Háskólaútgáfan. Strauss, A. og Corbin, J. (1998). Basics of qualita tive research (2. útgáfa). Thousand Oaks, CA: Sage. Valdís Guðbrandsdóttir. (2007). Iðjuþjálfun í skólum. Iðjuþjálfaneminn, 7, 26­27. World Health Organization. (2001). International Classification of Funct ioning, Disability and Health. Geneva: World Health Organization. af http://www3.who.int/icf/icftemplate.cfm. Litlaprent ehf. | Skemmuvegi 4 | 200 Kópavogi Sími 540 1800 | Fax 540 1801 | litla@prent.is Stórt verk lítið mál

x

Iðjuþjálfinn

Direct Links

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Iðjuþjálfinn
https://timarit.is/publication/1164

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.