Føroya kunngerðasavn A og B


Føroya kunngerðasavn A og B - 16.06.1994, Blaðsíða 14

Føroya kunngerðasavn A og B - 16.06.1994, Blaðsíða 14
158 Article 17 States Parties recognize the important function performed by the mass media and shall en- sure that the child has access to information and material from a diversity of national and in- temational sources, especially those aimed at the promotion of his or her social, spiritual and moral well-being and physical and mental health. To this end, States Parties shall: (a) Encourage the mass media to disseminate information and material of social and cultural benefit to the child and in accordance with the spirit ofarticle29; (b) Encourage intemational co-operation in the produc- tion, exchange and dis- semination of such infor- mation and material from a diversity of cultural, na- tional and intemational sources; (c) Encourage the production and dissemination of child- ren’sbooks; (d) Encourage the mass media to have particular regard to the linguistic needs of the child who belongs to a mi- nority group or who is in- digenous; (e) Encourage the develop- ment of appropriate guide- lines for the protection of the child from information and material injurious to his or her well-being, bear- ing in mind the provisions ofarticles 13and 18. Article 18 1. States Parties shall use their best efforts to ensure rec- ognition of the principle that Article 17 Les Etats parties reconnais- sent l’importance de la fonc- tion remplie par les medias et veillent á ce que l’enfant ait acces á une information et á des materiels provenant de sources nationales et intemationales diverses, notamment ceux qui visent á promouvoir son bien- etre social, spirituel et moral ainsi que sa sante physique et mentale. A cette fin, les Etats parties: (a) Encouragent les medias á diffuser une information et des materiels qui presen- tent une utilite sociale et culturelle pour l’enfant et repondent á l’esprit de l’article29; (b) Encouragent la coopera- tion internationale en vue de produire, d’echanger et de diffuser une information et des materiels de ce type provenant de differentes sources culturelles, natio- nales et intemationales; (c) Encouragent la production et la diffusion de livres pourenfants; (d) Encouragent les medias á tenir particulierement compte des besoins linguis- tiques des enfants autochtones ou apparte- nant á un groupe minori- taire; (e) Favorisent l’elaboration de principes directeurs appro- pries destines á proteger l’enfant contre l’informa- tion et les materiels qui nui- sent á son bien-etre, compte tenu des disposi- tions des articles 13 et 18. Article 18 1. Les Etats parties s'em- ploient de leur mieux á assurer la reconnaissance du principe Artikel 17 Deltagerstaterne erkender massemediemes vigtige rolle og skal sikre, at barnet har ad- gang til information og materi- ale fra forskellige nationale og intemationale kilder, særligt sádanne, hvis formál er at frem- me barnets sociale, ándelige og moralske velfærd og fysiske og psykiske sundhed. Med hen- blik herpá skal deltagerstater- ne: (a) tilskynde massemedieme til at udbrede information og materiale, der er af soci- al og kulturel værdi for bar- net og i overensstemmelse med ánden i artikel 29; (b) tilskynde til internationalt sámarbejde om produk- tion, uđveksling og spred- ning af sádan oplysning og materiale fra forskellige kulturelle, nationale og in- temationale kilder; (c) tilskynde til produktion og udbredelse afbømebøger; (d) tilskynde massemedieme til at tage særligt hensyn til de sproglige behov hos bøm, der tilhører et min- dretal eller en urbefolk- ning; (e) tilskynde til udvikling af passende retningslinier for beskyttelse af bamet mod oplysning og materiale, der skader dets velfærd, jf. be- stemmelseme i artikel 13 og 18. Artikel 18 1. Deltagerstateme skal be- stræbe sig pá at sikre anerken- delse af princippet om, at begge
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72

x

Føroya kunngerðasavn A og B

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Føroya kunngerðasavn A og B
https://timarit.is/publication/27

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.