Føroya kunngerðasavn A og B


Føroya kunngerðasavn A og B - 16.06.1994, Blaðsíða 26

Føroya kunngerðasavn A og B - 16.06.1994, Blaðsíða 26
170 the education given in such in- stitutions shall conform to such minimum standards as may be laid down by the State. Article 30 In those States in which eth- nic, religious or linguistic mi- norities or persons of indigen- ous origin exist, a child belong- ing to such a minority or who is indigenous shall not be denied the right, in community with other members of his or her group, to enjoy his or her own culture, to profess and practise his or her own religion, or to use his or her own language. Article 31 1. States Parties recognize the right of the child to rest and leisure, to engage in play and recreational activities appro- priate to the age of the child and to participate freely in cul- tural life and the arts. 2. States Parties shall respect and promote the right of the child to participate fully in cul- tural and artistic life and shall encourage the provision of ap- propriate and equal oppor- tunities for cultural, artistic, recreational and leisure activ- ity. Article 32 1. States Parties recognize the right of the child to be pro- tected from economic exploita- tion and from performing any work that is likely to be hazar- dous or to interfere with the child’s education, or to be harmful to the child’s health or physical, mental, spiritual, moral or social development. soient respectes et que l’educa- tion dispensee dans ces etablis- sements soit conforme aux normes minimales que l'Etat aura prescrites. Article 30 Dans les Etats oú il existe des minorites ethniques, reli- gieuses ou linguistiques ou des personnes d’origine autochto- ne, un enfant autochtone ou appartenant á une de ces mino- rites ne peut etre prive du droit d’avoir sa propre vie culturelle, de professer et de pratiquer sa propre religion ou d’employer sa propre langue en commun avec les autres membres de son groupe. Article 31 1. Les Etats parties recon- naissent á l’enfant le droit au repos et aux loisirs, de se livrer au jeu et á des activites recrea- tives propres á son áge, et de participer librement á la vie culturelle et artistique. 2. Les Etats parties respec- tent et favorisent le droit de l’enfant de participer pleine- ment á la vie culturelle et artis- tique, et encouragent l’organi- sation á son intention de moyens appropries de loisirs et d’activites recreatives, artisti- ques et culturelles, dans des conditions d’egalite. Article 32 1. Les Etats parties recon- naissent le droit de l’enfant d’etre protege contre l’exploi- tation economique et de n’etre astreint á aucun travail com- portant des risques ou suscepti- ble de compromettre son edu- cation ou de nuire á sa sante ou á son developpement physique, mental, spirituel, moral ou so- cial. . danne institutioner opfylder de af staten foreskrevne mini- mumsregler. Artikel 30 I stater, hvor der er etniske, religiose eller sproglige min- dretal eller personer tilhørende urbefolkninger, skal et barn, der tilhører et sádant mindretal eller en sádan urbefolkning; ik- ke nægtes retten til i fællesskab med andre medlemmer af sin gruppe, at udøve sin egen kul- tur, at bekende sig til og uđøve sin egen religion eller at bruge sit eget sprog. Artikel 31 1. Deltagerstateme anerken- der bamets ret til hvile og fritiđ, til at lege og dyrke fritidsinter- esser, som er passende for bar- nets alder, og til frit at deltage i det kulturelle og kunstneriske liv. 2. Deltagerstateme skal re- spektere og fremme bamets ret til fuld deltagelse i det kulturel- le og kunstneriske liv og skal opmuntre til, at der stilles pas- sende og lige muligheder til rá- dighed for kulturel, kunstne- risk, fritidspræget og rekreativ udfoldelse. Artikel 32 1. Deltagerstateme anerken- der bamets ret til beskyttelse mod økonomisk udnyttelse og mod at skulle udføre arbejde, som kan være farligt, gribe ind i bamets uddannelse, eller skade bamets sundhed eller dets fysi- ske, psykiske, ándelige, moral- ske eller sociale udvikling.
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72

x

Føroya kunngerðasavn A og B

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Føroya kunngerðasavn A og B
https://timarit.is/publication/27

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.