Uppeldi og menntun - 01.01.2009, Síða 77

Uppeldi og menntun - 01.01.2009, Síða 77
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 18(1)/2009 77 hafdís gUðJónsdóttir, Jóhanna karlsdóttir “lEt a thousand flowErs bloom” Policy of inclusiVE Education abstract The goal of this article is to throw a light on school policy and declaration from school authorities on inclusive education based on international conventions, Icelandic acts on education, Icelandic national curriculum and present the situation in our country. The purpose of the research was to analyze the situation in the light of recent research and to view the interplay with international policy and current trend to consolidate the discussion and decision-making in this matter. Data was gathered by analyzing written material and homepages of 68 schools in the four biggest communities. The main findings are that only one fourth of the schools display inclusive policy, but more than half introduce their policy on special education, special classes, and different learning centers. about thE authors Hafdís Guðjónsdóttir (hafdgud@hi.is) is an Associate Professor at the University of Ice- land, School of Education. She graduated from the Iceland Teacher College in 1973. She completed a B.A. degree in Special Education from the Iceland University of Education in 1990, a M.A. degree in Special Education from the University of Oregon, Eugene in 1993 and a Ph.D. degree in Special Education from the same school in 2000. Her main research interests are inclusive education, pedagogy, teacher development and professionalism, teacher research, and self study of teaching and teacher educa- tion practices. Jóhanna Karlsdóttir (johannak@hi.is) is an Assistant Professor at the University of Ice- land, School of Education. She graduated from the Iceland Teacher College in 1972, completed graduate studies in elementary teaching and art and craft from the Dan- ish School of Education in 1989 and completed a M.Ed. degree in Education from the Iceland University of Education in 2001. Her main research interests are in the areas of pedagogy, assessment, students´ homework and inclusive education.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.