Uppeldi og menntun - 01.01.2013, Síða 49

Uppeldi og menntun - 01.01.2013, Síða 49
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 22(1) 2013 49 gUÐrún Þóranna Jónsdóttir og Jóhanna t. einarsdóttir Muter, V. (2006). The prediction and screening of children´s reading difficulties. Í M. J. Snowling og J. Stackhouse (ritstjórar), Dyslexia, speech and language: A practitioner´s handbook (2. útgáfa, bls. 54–73). London: Whurr. Oakhill, J. V., Cain, K. og Bryant, P. E. (2003). The dissociation of word reading and text comprehension: Evidence from component skills. Language and Cognitive Processes, 18(4), 443–468. Otto, B. (2010). Language development in early childhood (3. útgáfa). Upper Saddle River: Pearson. Pence, K. L., Justice, L. M. og Wiggins, A. K. (2008). Preschool teachers´ fidelity in implementing a comprehensive language-rich curriculum. Language, Speech, & Hearing Services in Schools, 39(3), 329–341. Reglugerð um sérfræðiþjónustu sveitarfélaga við leik- og grunnskóla og nemendaverndarráð í grunnskólum nr. 584/2010. Shaywitz, B. A., Shaywitz, S. E., Blachman, B. A., Pugh, K. R., Fulbright, R. K., Skudlarski, P. o.fl. (2004). Development of left occipitotemporal systems for skilled reading in children after a phonologically-based intervention. Biological Psychiatry, 55(9), 926– 933. Sheridan, S. M., Knoche, L. L., Kupzyk, K. A., Edwards, C. P. og Marvin, C. A. (2011). A randomized trial examining the effects of parent engagement on early language and literacy: The Getting Ready intervention. Journal of School Psychology, 49(3), 361–383. Snow, C. E., Burns, M. S. og Griffin, P. (1998). Preventing reading difficulties in young children. Washington: National Academy Press. Snowling M. J. og Hulme C. (2011). Evidence-based interventions for reading and lan- guage difficulties: Creating a virtuous circle. British Journal of Educational Psychol- ogy, 81(1), 1–23. Torgesen, J. K. (2001). The theory and practice of intervention: Comparing outcomes from prevention and remediation studies. Í A. Fawcett (ritstjóri), Dyslexia: Theory and good practice (bls.185–202). London: Whurr. Torgesen, J. K. (2002). The prevention of reading difficulties. Journal of School Psychol- ogy, 40(1), 7–26. Torgesen, J. K., Wagner, R. K., Rashotte, C. A., Rose, E., Lindamood, P., Conway, T. og Garvan, C. (1999). Preventing reading failure in young children with phonological processing disabilities: Group and individual responses to instruction. Journal of Educational Psychology, 91(4), 579–593. Tryggvi Sigurðsson. (2003). Snemmtæk íhlutun: Markmið og leiðir. Sótt 12. ágúst 2012 af http://www.greining.is/media/banner/Snemmtaek%20ihlutun.pdf Tryggvi Sigurðsson. (2008). Snemmtæk íhlutun – yfirlit og áherslur. Í Bryndís Hall- dórsdóttir, Jóna G. Ingólfsdóttir, Stefán J. Hreiðarsson og Tryggvi Sigurðsson (ritstjórar), Þroskahömlun barna: Orsakir – eðli – íhlutun (bls. 119–125). Reykjavík: Háskólaútgáfan. Vellutino, F. R., Fletcher, J.M., Snowling, M. J. og Scanlon, D. M. (2004). Specific read- ing disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades? Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45(1), 2–40.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.