Uppeldi og menntun - 01.01.2009, Page 76

Uppeldi og menntun - 01.01.2009, Page 76
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 18(1)/200976 „látUm ÞÚsUnd blóm blómstra“ Nind, M. (2005). Introduction: Models and practice in inclusive curricula. Í M. Nind, J. Rix, K. Sheehy og K. Simmons (ritstjórar), Curriculum and pedagogy in inclusive education: Values into practice (bls. 1–10). London og New York: Routledge Falmer og The Open University. O’Brian, J. og O’Brian, C. L. (1996). Inclusion as a force for school renewal. Í S. Stainback og W. Stainback (ritstjórar), Inclusion: A guide for educators (bls. 29–48). Baltimore: Paul H Brooks. Rothstein-Fisch, C. og Trumbull, E. (2008). Managing diverse classrooms: How to build on students’ cultural strengths. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. Ryan, J. (2006). Inclusive leadership. San Francisco: Jossey-Bass. Salisbury, C. L. (2006). Principals’ perspectives on inclusive elementary schools. Rese- arch and Practice for Persons with Severe Disabilities, 31(1), 70–82. Tomlinson, C. A. og McTighe, J. (2006). Integrating differentiated instruction and underst- anding by design: Connecting content and kids. Alexandria: Association for Supervi- sion and Curriculum Development. UNESCO. (2008). Education. Sótt 14. apríl 2008 af http://portal.unesco.org/education/ en/ev.php-URL_ID=48712ogURL_DO=DO_TOPICogURL_SECTION=201.html Wiggins, G. og McTighe, J. (2005). Understanding by design (2. útgáfa). Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. um höfunda Hafdís Guðjónsdóttir (hafdgud@hi.is) er dósent við Menntavísindasvið Háskóla Ís- lands. Hún lauk kennaraprófi frá Kennaraskóla Íslands árið 1973, B.A.-prófi í sér- kennslufræðum frá Kennaraháskóla Íslands árið 1990, M.A.-prófi í sérkennslufræðum frá Oregonháskóla í Eugene árið 1993 og doktorsprófi (Ph.D.) í sérkennslufræðum frá sama skóla árið 2000. Rannsóknir hennar beinast einkum að menntun án aðgreining- ar, kennslufræði, fagmennsku kennara, kennararannsóknum og kennaramenntun. Jóhanna Karlsdóttir (johannak@hi.is) er lektor í kennslufræði við Menntavísindasvið Háskóla Íslands. Hún lauk kennaraprófi frá Kennaraskóla Íslands árið 1972, fram- haldsnámi í byrjendakennslu og myndmennt frá Danmarks Lærerhøjskole árið 1989 og M.Ed.-prófi í menntunarfræðum frá Kennaraháskóla Íslands árið 2001. Rannsóknir hennar beinast einkum að kennslufræði, námsmati, heimanámi nemenda og menntun án aðgreiningar.
Page 1
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 13
Page 14
Page 15
Page 16
Page 17
Page 18
Page 19
Page 20
Page 21
Page 22
Page 23
Page 24
Page 25
Page 26
Page 27
Page 28
Page 29
Page 30
Page 31
Page 32
Page 33
Page 34
Page 35
Page 36
Page 37
Page 38
Page 39
Page 40
Page 41
Page 42
Page 43
Page 44
Page 45
Page 46
Page 47
Page 48
Page 49
Page 50
Page 51
Page 52
Page 53
Page 54
Page 55
Page 56
Page 57
Page 58
Page 59
Page 60
Page 61
Page 62
Page 63
Page 64
Page 65
Page 66
Page 67
Page 68
Page 69
Page 70
Page 71
Page 72
Page 73
Page 74
Page 75
Page 76
Page 77
Page 78
Page 79
Page 80
Page 81
Page 82
Page 83
Page 84
Page 85
Page 86
Page 87
Page 88
Page 89
Page 90
Page 91
Page 92
Page 93
Page 94
Page 95
Page 96
Page 97
Page 98
Page 99
Page 100
Page 101
Page 102
Page 103
Page 104
Page 105
Page 106
Page 107
Page 108
Page 109
Page 110
Page 111
Page 112
Page 113
Page 114
Page 115
Page 116
Page 117
Page 118

x

Uppeldi og menntun

Direct Links

If you want to link to this newspaper/magazine, please use these links:

Link to this newspaper/magazine: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link to this issue:

Link to this page:

Link to this article:

Please do not link directly to images or PDFs on Timarit.is as such URLs may change without warning. Please use the URLs provided above for linking to the website.