Uppeldi og menntun - 01.06.2015, Síða 75

Uppeldi og menntun - 01.06.2015, Síða 75
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 24(1) 2015 75 óLaFUR PáLL JóNSSON MeNNTavíSiNdaSviði HáSkóLa íSLaNdS Uppeldi og menntun 24. árgangur 1. hefti 2015 Learning spaces and inclusive practices Hanna Ragnarsdóttir and Clea Schmidt (editors). (2014). Learning Spaces for Social Justice: International Perspectives on Exemplary Practices from Preschool to Secondary School. Sterling: Trentham Books. xv, 153 pages. The book Learning Spaces for Social Justice: International Perspectives on Exemplary Prac- tices from Preschool to Secondary School edited by Hanna Ragnarsdóttir and Clea Smith contains eight case studies focusing on inclusive practices and special education in various schools, ranging from preschool to secondary school, in both rural and urban settings. The authors and the cases come from Iceland, Norway, Finland, Scotland and Canada. This collection is valuable for both scholars and practitioners and from reading the book one not only obtains an insight into committed practices in very different educational settings but also develops a feel for the theoretical background from which these researchers work. And although the authors have their individual styles and use different methods, the book forms a pleasant and coherent whole. What is the relevance of research like this? A publication such as this is important for various groups and for different reasons. The most obvious importance is that by compiling such case studies one brings together data on exemplary practices which can set examples for others working in the field. Thus, the book should be valuable to practitioners, students and scholars in the field of inclusive education. But the usefulness of this collection extends beyond this prac- tical purpose as it stands as an illustration of how theories are applied and theoretical frameworks developed in the field of education research. Not all educational research serves this twofold purpose, not even all good educational research. Some is simply not tied to practical matters in a way that is accessible or informative to the ordinary practitioner and, as a result, the findings are too abstract or confined to the labyrinth of theoretical language to enable practitioners to derive guidance from it. But neither does all good research connect the practical issues to the theoretical underpinnings in a way that is likely to illuminate theoretical issues; some research is too weak in its theoretical aspects though it might be informative or helpful for people working in the
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.