Uppeldi og menntun - 01.01.2003, Síða 30

Uppeldi og menntun - 01.01.2003, Síða 30
ÞRÓUN HLJÓM-2 Burgess, S.R., Hecht, S.A. og Lonigan, C. J. (2002). Relations of the home literacy en- vironment (HLE) to the development of reading related abilites: A one year longitudinal study. Reading Research Quarterly, 37, 408-426. Byrne, B., Delaland, C., Fielding-Barnsley, R. og Quain, P. (2002). Longitudinal twin study of early reading development in three countries: Preliminary results. Annals of Dyslexia, 52, 49-73. Calfee, R.C., Lindamood, P. og Lindamood, C. (1973). Accoustic-phonetic skills and reading: Kindergarten through twelfth grade. Journal of Educational Psychology, 64, 293-298. Castle, J., Riach, J. og Nicholson, T. (1994). Getting off to a better start in reading and spelling: The effects of phonemic awareness instruction within a whole language program. Journal of Educational Psychology, 86, 350-359. Catts, H.W. (1996). Defining dyslexia as a developmental language disorder: An ex- panded view. Topics in Language Disorders, 16(2), 14-29. Chaney, C. (1992). Language development, metalinguistic skills, and print awareness in 3-year-old children. Applied Psycholinguistics, 13(4), 485-514. Edwards, P.A. (1995). Empowering low-income mothers and fathers to share books with young children. The Reading Teacher, 48(7), 558-565. Elbro, C. (1990). Sprogpsykologiske ársager til ordblindhed. Skolepsykologi, 27 (6), 427-447. Fox, B. og Routh, D.K. (1984). Phonemic analysis and synthesis as word attack skills: Revisited. Journal of Educational Psychology, 76,1059-1064. Heath, S. B. (1984). Ways with words: Language, life and work in communities and class- rooms. Cambridge, Cambridge University Press. Ingibjörg Símonardóttir, Einar Guðmundsson, Sigurgrímur Skúlason og Sigríður Pétursdóttir (1995). TOLD-2P. Málþroskapróf. Handbók. íslensk staðfærsla. Reykjavík, Rannsóknastofnun uppeldis- og menntamála. Ingibjörg Símonardóttir, Jóhanna Einarsdóttir og Amalía Björnsdóttir (2002). HLJÓM- 2 handbók. Reykjavík, höfundar. Jorm, A.F., Share, D.L., Maclean, R. og Mathiews, R.G. (1984). Phonological recoding skills and learning to read: A longitudinal study. Applied Psycholinguistics, 5, 201-207. Liberman, I.Y., Shankweiler, D., Fischer, F.W. og Carter, B. (1974). Explicit syllable and phoneme segmentation in the young child. Journal of Experimental Child Psychology, 18, 201-212. Lundberg, I., Frost, J. og Petersen, O.P. (1988). Effects of an extensive program for stimulating phonological awareness in preschool children. Reading Research Quarterly, 23, 264-284. Lyster, S.A.H. (1996). Linguistic knowledge and aivareness at agesfive and six in a sample of children at risk of developmental dyslexia. Erindi flutt á The Sixth World Congress of the World Association of Infant Health, Tampere, Finnlandi. Magnusson, E. og Nauclér, K. (1993). Bedömning av spráklig medvetenhet hosförskole- barn och skolbarn. Löddeköpinge, Pedagogisk Design. 28
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.