Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2007, Síða 155

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2007, Síða 155
153 Tímarit um menntarannsóknir, 4. árgangur 2007 discussed and a mutual assumption reached. It was decided to use interpretive analysis regarding the field notes whereby conclusions drawn from the data were carefully inspected with the idea of finding a particular structure, theme and design which could best describe what occurs in the classes. (Gall, Borg and Gall, 1996). Results Not a single teacher of the eighteen in the three countries said they had received any education on multi-cultures or multicultural teaching in their courses. Many, though, believed they had acquired expertise on this matter due to their own roots, experience, further training and from courses. The results indicate that the attitude of Canadian teachers towards culturally diverse learners is dissimilar to the attitudes of Norwegian and Icelandic teachers. In Manitoba the understanding of multicultural teaching is deeper than the other two countries. Canadians do not expect everyone to be the same and should act according to a certain culture but rather that everyone is able to give and take, be proud of themselves and their origins and add to the new Canadian culture. On the other hand, Norway and Iceland keenly tried to shape the children to the practices of the school system and community and yet passiveness seems to exist regarding their position. The answer by all participants concerning the question on culturally diverse learners’ adaptation to the new culture allude to substantial difficulties en route. This was strongly perceived by Norwegian and Icelandic teachers. Discussion All the Canadian teachers, three Norwegian teachers and two Icelandic teachers felt that they have through their own life experience, further studies or short courses acquired skills to address multicultural teaching. It is interesting to note that none of the eighteen teachers of three countries could say they had received grounding as undergraduates for multicultural teaching. There was a real disparity of attitudes, methods and competence among the teachers to manage multicultural teaching. The Canadian teachers appeared to have the best position regarding preparation, more mature attitudes and demonstrating more responsibility during lessons than their Norwegians or Icelanders counterparts. On the other hand itshould be noted- that the skill of the majority of Norwegian or Icelandic participants to teach culturally diverse learners does not fall within their requirements as set by the authorities (St.meld., 2002; Elementary School Law, 1995). Study resources in Manitoba (Canada) are part of general classes, maintaining that it is best to meet the students’ individual needs in the class with co-operation and multi-study strategies. Norway emphasised that culturally diverse learners receive remedial lessons both within and outside of the classroom. Icelandic teachers appeared to dismiss student’s difficulties or had no idea what resources were available. Both Iceland and Norway demanded less of culturally diverse learners at the beginning of their school careers. The results of this research show that the majority of Icelandic and Norwegian participants have not acquired the necessary understanding for multicultural teaching and are not sufficiently prepared to meet the requisites of culturally diverse learners. Heimildir Ainscow, M. (1999). Understanding the development of inclusive schools. London: Routledge Falmer. Ainscow, M. (1991). Effective schools for all: an alternative approach to special needs in education. Cambridge Journal of Education, 21(3), 293–308. Ainscow, M. og Hart, S. (1992). Moving practice forward. Support for learning, 7(3), 115–120. Fjölmenningarleg kennsla í Manitoba í Kanada, í Noregi og á Íslandi
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.