Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2007, Síða 169

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2007, Síða 169
Tímarit um menntarannsóknir, 4. árgangur 2007 Kristín Aðalsteinsdóttir is Dean of the Faculty of Education at the University of Akureyri, Iceland. Her research has involved studies in small schools, interaction in the classroom, teachers’ empathy with the emphasis on effects of pupils with special needs, and multicultural teaching. Her recent publications include these issues. Her emphasis as a university teacher has been special educational needs and counselling. She is now writing a book about learning in adulthood, based on her research in the field. E-mail: kada@unak.is Kristín Bjarnadóttir is an associate professor of Mathematics Education at the Iceland University of Education. She obtained her Ph.D. in the field of history of mathematics education at Roskilde University Centreer in Denmark. Her research interests cover the history of mathematics education and history of mathematics, and the history of mathematical concepts in particular. She studied mathematics and physics at the University of Iceland for her B.A. degree and mathematics at the University of Oregon for her M.Sc. She has taught mathematics and physics at lower and upper secondary levels and been a member of groups of mathematics textbook writers for secondary level, as well asand has chaired working groups revising national curricula in mathematics. EmailE-mail: krisbj@khi.is Meyvant Þórólfsson is an associate professor at the Iceland University of Education. He completed a B.Ed. degree at Iceland University of Education in 1978 with emphasis on science and mathematics education, an M.Ed. in 2002 and is currently a Ph.D. student at the University of Iceland studying science curriculum reform. His research fields are curriculum studies, science education, assessment and educational evaluation and research. E-mail: meyvant@khi.is Ragnheiður Gunnbjörnsdóttir is a teacher at the Vocational College in Akureyri, Iceland. She earned an M.Ed. degree from the University of Akureyri. The Vocational College runs a course that caters for students with special needs. The objectives and role of this course are to provide such students with an overall grounding in life skills and to prepare them either for worker roles or further studies. Teachers also provide professional assistance and counselling to the students and their parents/guardians. E-mail: ragng@hive.is Þórdís Þórðardóttir is a lecturer at the Iceland University of Education. She received a diploma in management and organisation in educational institutions from the Denmark University of Social Pedagogy in 1990. She had previously completed a B.A. degree in Education in 1993 and a teaching qualification in 1995 from the University of Iceland. In 2000 she received an M.Ed. in Comparative Education from the Iceland University of Education. She is now studying for her Ph.D. at the University of Iceland. Her main research projects in the field of education are: comparison of preschool-teacher training in the Scandinavian countries, the cultural literacy of preschool children, relationships and communication in preschools, and gender and education studies. E-mail: thordth@khi.is 167About the authors
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.