Uppeldi og menntun - 01.01.2008, Page 45

Uppeldi og menntun - 01.01.2008, Page 45
45 Piaget, J. (2001 [1950]). The psychology of intelligence. London: Routledge. Regína Unnur Margrétardóttir (2002). „Kjæra Fríða, þeta er upsagnabréf“ Um kímni og kímnigáfu í íslenskum barnabókum. Óbirt BA-ritgerð: Háskóli Íslands, heimspeki- deild. Roberts, P. L. (1997). Taking humor seriously in children´s literature. Maryland: Scarecrow Press Inc. Shaeffer, M. B. og Hopkins, D. (1988). Miss Nelson, knock-knocks & nonsense: Connecting through humor. Childhood Education. 65(2), 88–93. Sigurlína Davíðsdóttir (2001). „Hvað eru gelgjustælar og af hverju fá krakkar þá en ekki full- orðnir?“ Sótt 22. 8. 2007 frá http://visindavefur.hi.is/?id=1583. Silja Aðalsteinsdóttir (1999). formáli. Í Silja Aðalsteinsdóttir og Hildur Hermóðsdóttir (Ritstj.), Raddir barnabókanna (bls. 7–8). Reykjavík: Mál og menning. Westin, B. (1997). Mission Impossible – barnlitteraturforskningens dilemma. Í H. Bache-Wiig (Ritstj.). Nye veier til barneboka (bls. 252–267). Ósló: LNU/Cappelen. Willard, M. (2006). Humor in the hands of seasoned Montessorian. Montessori Life: A Publication of the American Montessori Society, 18(2), 50–53. yrsa Sigurðardóttir (2000). Barnapíubófinn, Búkolla og bókarránið. Reykjavík: Mál og menning. Þórarinn Eldjárn (1991). Óðfluga. Reykjavík: vaka-Helgafell. Þórarinn Eldjárn (1992). Heimskringla. Reykjavík: vaka-Helgafell. Þórarinn Eldjárn (1997). Halastjarna. Reykjavík: vaka-Helgafell. Þórarinn Eldjárn (2004). Óðhalaringla. Reykjavík: vaka-Helgafell. Þuríður J. Jóhannsdóttir (1992). úr Búrinu í meiri gauragang. Um íslenskar unglinga- bækur. Tímarit Máls og menningar 53(1), 3–18. BRyNhILDUR ÞÓRARINSDÓTTIR

x

Uppeldi og menntun

Direct Links

If you want to link to this newspaper/magazine, please use these links:

Link to this newspaper/magazine: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link to this issue:

Link to this page:

Link to this article:

Please do not link directly to images or PDFs on Timarit.is as such URLs may change without warning. Please use the URLs provided above for linking to the website.