Uppeldi og menntun - 01.01.2014, Síða 44

Uppeldi og menntun - 01.01.2014, Síða 44
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 23(1) 201444 fjöLmenningarLegT námssamféLag educational researcher. They bring with them new opportunities and new ideas for research. “Globalization is a multifaceted process with economic, social, political and cultural implications for higher education” (UNESCO, 2004). Societal changes in Ice- land with growing numbers of immigrants in the past 15 years (Hagstofa Íslands, 2012) have led to increasing numbers of immigrant students in Icelandic universities. Some of these students have struggled with pursuing their studies in Icelandic and some pre- vious research findings have indicated their marginalization in these programs (Hanna Ragnarsdóttir & Hildur Blöndal, 2007). As a response to this new reality, the decision was made to develop an international program in education that would be taught in English. Some elements of the program og specific courses have been documented in previous reserch (see Allyson Macdonald & Auður Pálsdóttir, 2011; Books et al., 2011; Hanna Ragnarsdóttir, 2012). The effects of the critical pedagogy that is the underly- ing ideology of the program have not been documented before, and neither have the female students´ empowerment, experience and thoughts on completing their studies within this program. This research aims to add to this. Nieto (2010) asks the important question of where empowerment fits into critical pedagogy. And the answer she gives is that empowerment is both the purpose and the outcome of critical pedagogy. The main findings reveal that all the parti- cipants experienced a sense of empowerment that they explained resulted from the critical pedagogy of the program. Having teachers that showed interest in their cul- tural backgrounds and prior experiences, educational and personal, shocked some of them at the beginning but as they gained a better understanding of how this was linked to the educational philosophy of the program and they associated their personal experiences with the theories being taught, they gained a deeper appreciation for the learning community that was being created. The students also expressed a need to reach out to their own communities to make a difference in other people´s lives as a result of the experiences and knowledge they had gained in the program. Having had the privilege to watch these students grow as both students and individuals we are thankful that a program like this has survived major budget cuts in the last three years because we firmly believe that, as Brockbank & McGill (2007) have claimed: “Higher education is rightly endeavoring to ensure that students can realize their aspirations after university as well as providing an enriching experience on the path to graduation and post-graduation.” Keywords: Critical pedagogy, international program in education, immigrant students, empowerment, multicultural learning community
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.