Editiones Arnamagnæanæ. Series A - 01.04.1960, Page 89
85
braut íyndir. olc fændir til crafta. Ræzla gerir man varan olc ahyggiu- 619
íaman at æigi gere hann á miíl. Ðar er æigi er1) ræzla guðí. þar er
fundrlæuft lif. Sa er æigi ræðefc guð í farfælom. þa flyi hann þo talu
haws í mæinum. þvi at hann bær til þeff at hann groöe. Sæll er fa y
5 er ræðefc guð olc fyfifc mioc til boðorða haws. Ræzla guðf hon ræcr
á bræut ræzlo hælvitif. Rséðomc ver guð fva at ver ælfcum hann.
þvi at gorr æft hon ræcr á bræut þrælflega ræzlo.
Vmm fæftu.
ALgorr fafta er fu er læiðir til himinf með olmofogoðe ok bonom.
10 ok mon koma til dómftólf crift drottews várf. þvi at þa gerefc 47
andlegr ok famtængifc frialflega guði ok ænglum ef hann upp hæffc
með bonom ok með mæinlæte licamf; Fyrir fæftuR ok boner. vittrafc
læyndir lutir himn§fc'r'a crafta (ok) guðlegra ftor(mer)kia. Meðan
adamr faftaðe. þa var hann í paradifo. Át harm. ok var a braut h 15
10 rekenn (. F)æftur ero ftyrc vópn í gægn fræiftni diofla. þvi at fciot
ftigafc þæir yfir fyri viðvarnan. Sva minti oc drotten groðare var
at yfir mætte ftiga um ácaft diofla með fæftum. ok bonom. ok með
mæinlæte. ok mælte fva. Þetta kyn diofla ma æigi a bræut rekafc
nema fyrir bon ok fæftur. þvi at in flíuga dioflar trauftlega þar fem
20 þeir fia opt framt værða ofát ok ofdryccio. Viðvarnan fozlo. þa/
megrir licamen ok fæitir ondena. læmr holdet. en ftyrkir hugfcotet.
En vitande er at fæftur ero þægelegar guði með goðum værcum. En
þæir er fafta ok gera ranglega. þæir likiafc æftir dioflum þæim er
x) Ordet er tilfojet i margin med indvisningstegn.
26 latur, si abstinentia carnis orationibus exaltatur. Per jejunia & ora-
tiones occulta mysteriorum cœlestium revelantur, divinique Sacra-
menti arcana panduntur. Quamdiu Adam abstinuit, mansit in
Paradiso: manducavit, & expulsus est. Jejunia fortia tela sunt ad-
versus tentamenta dæmoniorum; cito enim per abstinentiam vin-
30 cuntur. Unde etiam Dominus & Salvator noster eorum incursus
jejuniis & orationibus præmonet superare dicens: Hoc genus non
ejicitur, nisi in oratione cfc jejunio. Immundi enim spiritus ibi se
fiducialibus immittunt, ubi videbunt frequenter commessationes
& ebrietates exerceri. Abstinentia corpus macerat, sed cor im-
36 pinguescit. Carnem debilitat, sed animam confortat. Sed sciendum