Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 92

Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 92
2 Christensen, P. og James, a. (2000). Researching children and childhood: Cultures of communication. í P. Christensen og a. James (Ritstj.), Research with children (bls. 1–8). New york: Falmer Press. Christensen, P. og Prout, a. (2002). Working with ethical symmetry in social research with children. Childhood, 9(4), 477–497. Clark, a. og Moss, P. (2001). Listening to young children. London: National Children’s Bureau and Rowntree Foundation. Clark, a. og Moss, P. (2005). Spaces to play: More listening to young children using the Mosaic approach. London: National Children’s Bureau and Rowntree Foundation. Cook, T. og Hess, E. (2003, september). Contribution for early childhood education collaborative. Fyrirlestur á ráðstefnu European Early Childhood Research associ- ation, Glasgow. Corsaro, W. og Molinari, L. (2000). Priming events and Italian children’s transition from preschool to elementary school: Representation and action. Social Psychology Quarterly, 63(1), 16–33. Corsaro, W. a. (1997). The sociology of childhood. Thousand Oaks, Ca: Pine Forge Press. Coyne, I. T. (1998). Researching children: Some methodological and ethical consider- ations. Journal of Clinical Nursing, 7, 409–416. Dahl, k., L. (1995). Challenges in understanding the learner’s perspective. Theory into practice: Learning from student voices, 34(2), 124–130. Dahlberg, G., Moss, P. og Pence, a. R. (1999). Beyond quality in early childhood education and care: Postmodern perspectives. London, Philadelphia, Pa: Falmer Press. Davis, J. M. (1998). Understanding the meanings of children: a reflex­ive process. Children & Society, 12, 325–335. Dewey, J. (2000). Reynsla og menntun (Gunnar Ragnarsson, þýð.). Reykjavík: Rannsókn- arstofnun kennaraháskóla íslands (Upphaflega kom verkið út 1938). Dockett, S. og Perry, B. (2002). Who’s ready for what? young children starting school. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(1), 67–89. Dockett, S. og Perry, B. (2004). Starting school: Perspectives of australian children, parents and educators. Journal of Early Childhood Research, 2(2), 171–189. Dockett, S. og Perry, B. (2005a). Researching with children: Insights from the Starting School Research Project. Early Child Development and Care, 175(6), 507–522. Dockett, S. og Perry, B. (2005b). “you need to know how to play safe”: Children’s ex­periences of starting school. Contemporary Issues in Early Childhood, 6(1), 4–18. Doverborg, E. og Pramling Samuelsson, I. (2003). Å forstå børns tanker: Børneinterview som pædagogisk redskab. (a. G. Holtough, þýð.). Copenhagen: Hans Reitzel. Dupree, E., Bertram, T. og Pascal, C. (2001, ágúst). Listening to children´s perspectives of their early childhood settings. Fyrirlestur á ráðstefnu EECERa, Early Childhood Narratives, alkmaar. Eide, B. og Winger, N. (1994). Du gleder deg vel til å begynne på skolen! Oslo: Barnevernsaka- demet. Eide, B. J. og Winger, N. (2005). From children’s point of view. í a. Clark, a. T. kjörholt l e iks­kó­l inn frÁ s­ jó­narHó­l i Barna
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.