Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 99

Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 99
 CHrIs­ Pas­Cal tony­ BErtram Viewpoint: The Developm­ent of Integrated Children’s­ Services­ in England How far have we come? When reflecting on the current state of early childhood services in England it is important to recall just how far we have come over the last 8 or 9 years. Late in the last century we had a system of support for children and families across most of the country that could be described as fragmented, patchy, under-funded, undervalued, and, in far too many cases, of poor quality. It certainly was not a system fit for the demands of family life in the 21st century. The first years of this century have been marked by a genuinely radical and innovative attempt by Government to change this situation and to put in place an entirely reconfigured and integrated system of support and development for children and families. The ex­ploration and innovation that has occurred through the funding of visionary programmes such as Early Ex­cellence and Sure Start has provided important learning about what works and what kinds of service have the capacity to change children’s lives. This learning is now being mainstreamed in all communities in England through the ex­tension of integrated services in Children’s Centres and Ex­tended Schools on a scale and with funding levels that are unprecedented in our history, so that these Centres are universally available. This is courageous and visionary policy making. So, we do have much to celebrate, but it is also important and timely to take stock and reflect hard on what has been achieved, whether policy is continuing in the right direction and what else should be done to ensure the transformative agenda is sustained for all children of the future. This position paper will reflect on some of these questions and provides a perspec- tive on what we believe still has to be done to ensure the creation of the world-class service that the youngest and most vulnerable citizens in our society deserve. What­ are Children’s Cent­res? Children’s Centres provide multi-agency services that are flex­ible and meet the needs of young children and their families. The Government intends that the provision of good quality integrated services should have broad and lasting impact on children, their parents and the wider community. Children’s Centres will contribute towards the Government’s commitment to: Uppeldi og menntun 1. árgangur 2. hefti, 2006
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.