Editiones Arnamagnæanæ. Series A - 01.04.1960, Page 87
83
Vmm ræzlo. 619
Uphaf fpæki er ræzla drotens. Mykil varán fyndaR er at raéðafc
ávalt naviftu guðs. Sa er algorlega ræðefc guð. hann værðvæitir fic
vandlega viðr fyndum. Væl mæn þæim værða a hinum æffta dægi
5 er ræðefc guð. ok man væra værcacaup hams ei ok ei. Sa er fcammefc
at mifgera í augliti mawna. fcammefc hann mycclo mæir ilt at gera h 14
í aughti guðf. þeíl er lítr æigi at æinf værcen. hældr ok hiortuw.
Þæir er ræðafc guð hæilagre ræzlo. þæir læita þef er honom licar væl.
Onnur er ræzla fona. en onnur er ræzla þræla. Ðrælar ræðafc drotten
10 fyrir cvalar. en foynir ræðafc fæðr fyrir æft. Ef vér erom fynir guðf.
ræðomc vér hann af aftar fœtlæic en æigi af farlæic ræzlo. Spacr 4;
ræðefc guð 1 ollum vercum finum. vitande fic hværgi mega flyia
naviftu hartf. fva fem davvb mælte við guð. Hvært mon ec fara fra
anda þinum. eða hvært mon ec flyia af augliti þinu þvi at æigi lycz
i6 up ftaðr í veftre ne í auftri at flyia þic guð.
Sa er ræðefc droten man taka kænning hans. ok fa er vaker í
boðorðom hans man finna at uruggu æilifa blæzan. Sæl er on(d þ)eíl
manz er ræðefc guð. ok urugg af diofull^gre fræiftni. Sæl e(r) 4; fa
er ávalt er rædr. olc þæim er gefet avalt at hafa gu(ðf) ræz- || lo fyrir 1 v
20 augum. Sa er ræðefc drotten. braut man hann fara fra illri gætu.
ok græiða gængu fina til dugnaðar ftígf. Ræzla drottenf ræcr á
Dei sumus, timeamus eum ex caritatis dulcedine, non de timoris amari-
tudine. Homo sapiens in omnibus operibus suis metuit Dominum,
sciens se nunquam ejus præsentiam fugere posse, sicut PsalmistaDeo
25 dicit: Quo ibo a spiritu tuo, & quo a facie tua fugiam? Iterum:
Quia neque ab Oriente, neque ab Occidente, subauditur, patet locus
fugiendi Deum. Qui timet Deum, accipiet doctrinam ejus, <b qui vigi-
laverint in mandatis illius, invenient benedictionem sempiternam.
Timentis Deum beata est anima, & a tentatione diabolica tuta re-
30 manet. Beatus homo, qui semper est pavidus, & cui donatum est
Dei timorem semper ante oculos habere. Qui timet Dominum, rece-
dit ab itinere pravo, & ad virtutis semitam vias suas dirigit. Timor
Domini repellit peccata, & adjicit virtutes. Timor cautum facit
hominem & sollicitum, ne peccet. Ubi vero timor Domini non est,
c*