Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 100

Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 100
100 1. the best start in life for every child; 2. better opportunities for parents; 3. affordable, good quality childcare; 4. stronger and safer communities. The Children’s Centre programme is based on the concept that providing integrated education, care, family support and health services are key factors in determining good outcomes for children and their parents. The concept itself is not a new one in England. Children’s Centres are about building on ex­isting good practice, rather than starting afresh. a significant number of families with young children already benefit from good quality integrated services. It is intended that Children’s Centres enhance these services and ex­tend the benefits to more families – bringing an integrated approach to service delivery to areas where it is most needed. High quality teacher input is one of the core components of a Children’s Centre; it is seen as crucial that local authorities ensure that all children using the Centre receive the very best educational and care ex­periences. The centres will be, for many families and their children, their first ex­perience of childcare and education. Teachers will therefore play an important role in making sure that they find the centre an inviting, ex­citing place to be. The Children’s Centre core offer includes integrated early learning, care, family support, health services, outreach services to children and families not attending the Centre and access to training and employment advice. Children’s Centres will be models of multi-agency and partnership working. at the heart of a centre will be high quality learning and full day care for children from birth. Children’s Centres will be ex­pected to provide the following services to children under 5 and their families: 1. Early education integrated with full day care, including early identification of and provision for children with special educational needs and disabilities. 2. Parental outreach. 3. Family support, including support for parents with special needs. 4. Health services. 5. a base for childminders, and a service hub within the community for parents and providers of childcare services. 6. Effective links with Jobcentre Plus, local training providers and further and higher education institutions. 7. Effective links with Children’s Information Services, Neighbourhood Nurseries, Out of School Clubs and Ex­tended Schools. 8. Management and workforce training. Under new legislation (Children act 2004, Childcare act 2006) local authorities in Eng- land have been given strategic responsibility for the delivery of Children’s Centres. They are planning the location and development of centres to meet targets set by the Sure Start unit, in consultation with parents and other key partners. The majority of Children’s Centres will be developed from ex­isting state funded Sure Start local V ið­Horf
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.