Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Blaðsíða 100

Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Blaðsíða 100
100 1. the best start in life for every child; 2. better opportunities for parents; 3. affordable, good quality childcare; 4. stronger and safer communities. The Children’s Centre programme is based on the concept that providing integrated education, care, family support and health services are key factors in determining good outcomes for children and their parents. The concept itself is not a new one in England. Children’s Centres are about building on ex­isting good practice, rather than starting afresh. a significant number of families with young children already benefit from good quality integrated services. It is intended that Children’s Centres enhance these services and ex­tend the benefits to more families – bringing an integrated approach to service delivery to areas where it is most needed. High quality teacher input is one of the core components of a Children’s Centre; it is seen as crucial that local authorities ensure that all children using the Centre receive the very best educational and care ex­periences. The centres will be, for many families and their children, their first ex­perience of childcare and education. Teachers will therefore play an important role in making sure that they find the centre an inviting, ex­citing place to be. The Children’s Centre core offer includes integrated early learning, care, family support, health services, outreach services to children and families not attending the Centre and access to training and employment advice. Children’s Centres will be models of multi-agency and partnership working. at the heart of a centre will be high quality learning and full day care for children from birth. Children’s Centres will be ex­pected to provide the following services to children under 5 and their families: 1. Early education integrated with full day care, including early identification of and provision for children with special educational needs and disabilities. 2. Parental outreach. 3. Family support, including support for parents with special needs. 4. Health services. 5. a base for childminders, and a service hub within the community for parents and providers of childcare services. 6. Effective links with Jobcentre Plus, local training providers and further and higher education institutions. 7. Effective links with Children’s Information Services, Neighbourhood Nurseries, Out of School Clubs and Ex­tended Schools. 8. Management and workforce training. Under new legislation (Children act 2004, Childcare act 2006) local authorities in Eng- land have been given strategic responsibility for the delivery of Children’s Centres. They are planning the location and development of centres to meet targets set by the Sure Start unit, in consultation with parents and other key partners. The majority of Children’s Centres will be developed from ex­isting state funded Sure Start local V ið­Horf
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100
Blaðsíða 101
Blaðsíða 102
Blaðsíða 103
Blaðsíða 104
Blaðsíða 105
Blaðsíða 106
Blaðsíða 107
Blaðsíða 108
Blaðsíða 109
Blaðsíða 110
Blaðsíða 111
Blaðsíða 112
Blaðsíða 113
Blaðsíða 114
Blaðsíða 115
Blaðsíða 116
Blaðsíða 117
Blaðsíða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.