Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 107

Uppeldi og menntun - 01.07.2006, Síða 107
107 1. The need for shared educational theories, goals, and perspectives. 2. a general trend toward dominance of the elementary school over the preschool in setting agendas for cooperation. 3. Teachers’ views that collaboration is ex­tremely time-consuming. 4. Efforts to promote collaboration and coordination between preschool and school typically begin at the level of organizational structure rather than at the level of pedagogy (Pramling Samuelsson, 2006, p. 109). Later in her chapter, Pramling Samuelsson (2006, pp. 114–115) almost laments that While some progress toward reform is taking place in Sweden, old tradi- tions weigh heavily on the process, especially with regard to cooperation between preschool and primary school. Preschool teachers and primary school teachers often hold vastly different views about children, as well as about teaching and learning. These differing views are strongly rooted in old structures and established traditions, which influence their ways of thinking and acting. Questions about the need for continuity, especially in Fabian’s (2002) ‘philosophical’ category, have been studied and discussed in many different jurisdictions around the world, with a seemingly general agreement that there do need to be closer links between preschools and schools. Given Pramling Samuelsson’s (2006) finding that elementary schools dominate preschools in setting agendas for cooperation, what this would seem to mean is that preschools become more like schools in terms of their pedagogy, curriculum and approaches to children’s learning. at least in australia, and, we suspect in other countries, this would not be a very popular move among preschool educators. Nor, it would seem, would it satisfy the need ex­pressed by children that they want change. Obviously, there is need for much further work in this area and in the more general issues surrounding continuity and change in early childhood education. Insight­s from t­he 16t­h Annual Conference of t­he Europ­ean Early Child­ hood Educat­ion Research Associat­ion at the recent annual conference of the European Early Childhood Education Research association (EECERa) held in Reykjavik, Iceland, a number of presentations were made which shed some further light on the questions of continuity and change in early childhood education. Each of the five keynote speakers ex­plored continuity an­d change and continuity in­ change in various ways. For ex­ample, Barabara Rogoff emphasised the necessity of seeing change within social and cultural contex­ts that provide much of the continuity for children and families as they ex­perience change. Hrafnhildur Ragnarsdóttir provided the conference with many instances of how s­Ue doCkett, BoB Perry­
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.