Fróðskaparrit - 01.01.2009, Blaðsíða 27

Fróðskaparrit - 01.01.2009, Blaðsíða 27
GENDER AND LINGUISTIC ATTITUDES TOWARD VARIATIONS IN CONVENTIONAL FAROESE LANGUAGE USAGE - SOME TRENDS 25 the division of the speakers into socio-economic groups as has been the traditional method within sociolinguistic research. The point of departure taken for this article has been to include gender, degree of education, i.e. university studies vs. shorter education, as well as the social identity that the individual speaker may choose in any given speech situation. Hence, with theories presented by contemporary sociolinguistic researchers as a basis, this article attempts to discuss the Faroese situation with these variables as a foundation. The material for the artide stems from the author's master thesis in 2006, where distinct diflferences between the genders seemed to be present with respect to choice of vocabulary. A small investigation has been repeated for this article in order to assess whether the tendency seen then would reoccur in 2009. Although the outcome of this small investigation seems to support the flndings that derived from the material for the master thesis, it should be emphasised that the condusions should be read as indications of what may be the situation in the Faroese linguistic community in respect of gender and language choice. I am fully aware of the fact that a more comprehensive investigation will be required to enable reliable elabo- rations on this very interesting topic. 1.0 INNGANGUR Meðan eg arbeiddi við meistararitgerð í 2005/2006 gjørdist eg var við, hvussu ymiskt orðavalið tyktist vera hjá kvinnum og monn- um ífríari samrøðu um málsligarspurningar. Hetta hevur vakt áhuga og forvitni eftir at vita meir um málsligar munir millum kynini sum heild, og serstakliga um føroysku støð- una við tvímæli. Sankoff tekur til (2004: 639), at nærum hvørt samfelag kring heimin í 21. øld er í teirri støðu, at har búgva bólkar við móður- máli í minnilutastøðu. Støðan er íkomin av ymiskum stjórnmálsligum orsøkum ogeisini av fólkaferðingum. Tó at føroyskt er meiri- lutamál innan økið, fólkið býr i, eru føroying- ar kortini undir stjórnmálsligum viðurskift- um, ið gera føroyskt til minnilutamál í ríki- num, og sostatt verður føroyskt undir stór- um trýsti av hjálandamálinum. Hetta er málslig støða, ið skrivar seg úr søgu sum hjáland undir donsku stjórnini í fleiri øldir. Umframt hetta verður føroyskt, eins og grannamálini, iila kroyst av enskum. Afturat hesum, er støðan framvegis hin sama við hjálandamálinum, ið "skal lærast báði væl og virðliga''1, av tí at føroyingar í dag síggja tað vera neyðugt at fara tíðliga undir at læra annað mál enn móðurmálið fyri at klára seg uttan fyri landoddarnar. At føroysk børn kortini ikki áttu at verið noydd at lært annað mál nærum betri enn móðurmálið, er áhuga- vert evnið, men av tí at spurningurin ikki hoyrir heima í hesi greinini, skal hann liggja. Her skal bert ásannast, at av hesum sama er málsliga støðan í Føroyum lík teirri í flest øllum hjálondum, t.v.s., at móðurmálið kem- ur í heilt tætt samband við málið í hjáland- inum, ja, verður trokað til síðis av størra og meir nýtta málinum í øllum samskifti land- anna millum, so at dagliga árinið úr donskum verður ovurstórt. Ein avleiðing av umstøðunum er, at mál- ið hevur tikið og tekur ímóti mongd av tøku- orðum úr donskum, ið verða nýtt lið um lið við føroysku hugtøkini. Við bókmentum inn- an samfelagsmálfrøði sum grundarlag skal eg í hesi greinini royna at hyggja at muninum millum kynini viðvíkjandi orðavali úr før- oyska orðatilfeinginum í dagligari samrøðu við heimildarfólk. 1.1 Høvuðsspurningurin í greinini Høvuðsspurningurin í hesi greinini er sostatt ikki trýstið á føroyska málið uttaneftir, men hvussu og hví kvinnur í Føroyum - eins og í
Blaðsíða 1
Blaðsíða 2
Blaðsíða 3
Blaðsíða 4
Blaðsíða 5
Blaðsíða 6
Blaðsíða 7
Blaðsíða 8
Blaðsíða 9
Blaðsíða 10
Blaðsíða 11
Blaðsíða 12
Blaðsíða 13
Blaðsíða 14
Blaðsíða 15
Blaðsíða 16
Blaðsíða 17
Blaðsíða 18
Blaðsíða 19
Blaðsíða 20
Blaðsíða 21
Blaðsíða 22
Blaðsíða 23
Blaðsíða 24
Blaðsíða 25
Blaðsíða 26
Blaðsíða 27
Blaðsíða 28
Blaðsíða 29
Blaðsíða 30
Blaðsíða 31
Blaðsíða 32
Blaðsíða 33
Blaðsíða 34
Blaðsíða 35
Blaðsíða 36
Blaðsíða 37
Blaðsíða 38
Blaðsíða 39
Blaðsíða 40
Blaðsíða 41
Blaðsíða 42
Blaðsíða 43
Blaðsíða 44
Blaðsíða 45
Blaðsíða 46
Blaðsíða 47
Blaðsíða 48
Blaðsíða 49
Blaðsíða 50
Blaðsíða 51
Blaðsíða 52
Blaðsíða 53
Blaðsíða 54
Blaðsíða 55
Blaðsíða 56
Blaðsíða 57
Blaðsíða 58
Blaðsíða 59
Blaðsíða 60
Blaðsíða 61
Blaðsíða 62
Blaðsíða 63
Blaðsíða 64
Blaðsíða 65
Blaðsíða 66
Blaðsíða 67
Blaðsíða 68
Blaðsíða 69
Blaðsíða 70
Blaðsíða 71
Blaðsíða 72
Blaðsíða 73
Blaðsíða 74
Blaðsíða 75
Blaðsíða 76
Blaðsíða 77
Blaðsíða 78
Blaðsíða 79
Blaðsíða 80
Blaðsíða 81
Blaðsíða 82
Blaðsíða 83
Blaðsíða 84
Blaðsíða 85
Blaðsíða 86
Blaðsíða 87
Blaðsíða 88
Blaðsíða 89
Blaðsíða 90
Blaðsíða 91
Blaðsíða 92
Blaðsíða 93
Blaðsíða 94
Blaðsíða 95
Blaðsíða 96
Blaðsíða 97
Blaðsíða 98
Blaðsíða 99
Blaðsíða 100
Blaðsíða 101
Blaðsíða 102
Blaðsíða 103
Blaðsíða 104
Blaðsíða 105
Blaðsíða 106
Blaðsíða 107
Blaðsíða 108
Blaðsíða 109
Blaðsíða 110
Blaðsíða 111
Blaðsíða 112
Blaðsíða 113
Blaðsíða 114
Blaðsíða 115
Blaðsíða 116
Blaðsíða 117
Blaðsíða 118
Blaðsíða 119
Blaðsíða 120
Blaðsíða 121
Blaðsíða 122
Blaðsíða 123
Blaðsíða 124
Blaðsíða 125
Blaðsíða 126
Blaðsíða 127
Blaðsíða 128
Blaðsíða 129
Blaðsíða 130
Blaðsíða 131
Blaðsíða 132
Blaðsíða 133
Blaðsíða 134
Blaðsíða 135
Blaðsíða 136
Blaðsíða 137
Blaðsíða 138
Blaðsíða 139
Blaðsíða 140
Blaðsíða 141
Blaðsíða 142
Blaðsíða 143
Blaðsíða 144
Blaðsíða 145
Blaðsíða 146
Blaðsíða 147
Blaðsíða 148
Blaðsíða 149
Blaðsíða 150
Blaðsíða 151
Blaðsíða 152
Blaðsíða 153
Blaðsíða 154
Blaðsíða 155
Blaðsíða 156
Blaðsíða 157
Blaðsíða 158
Blaðsíða 159
Blaðsíða 160
Blaðsíða 161
Blaðsíða 162
Blaðsíða 163
Blaðsíða 164
Blaðsíða 165
Blaðsíða 166
Blaðsíða 167
Blaðsíða 168
Blaðsíða 169
Blaðsíða 170
Blaðsíða 171
Blaðsíða 172
Blaðsíða 173
Blaðsíða 174
Blaðsíða 175
Blaðsíða 176
Blaðsíða 177
Blaðsíða 178
Blaðsíða 179
Blaðsíða 180
Blaðsíða 181
Blaðsíða 182
Blaðsíða 183
Blaðsíða 184
Blaðsíða 185
Blaðsíða 186
Blaðsíða 187
Blaðsíða 188
Blaðsíða 189
Blaðsíða 190
Blaðsíða 191
Blaðsíða 192
Blaðsíða 193
Blaðsíða 194
Blaðsíða 195
Blaðsíða 196
Blaðsíða 197
Blaðsíða 198
Blaðsíða 199
Blaðsíða 200
Blaðsíða 201
Blaðsíða 202
Blaðsíða 203
Blaðsíða 204
Blaðsíða 205
Blaðsíða 206
Blaðsíða 207
Blaðsíða 208
Blaðsíða 209
Blaðsíða 210
Blaðsíða 211
Blaðsíða 212
Blaðsíða 213
Blaðsíða 214
Blaðsíða 215
Blaðsíða 216

x

Fróðskaparrit

Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þennan titil, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þennan titil: Fróðskaparrit
https://timarit.is/publication/15

Tengja á þetta tölublað:

Tengja á þessa síðu:

Tengja á þessa grein:

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Tímarit.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.