Bókasafnið


Bókasafnið - 01.06.2014, Síða 52

Bókasafnið - 01.06.2014, Síða 52
Bókasafnið 38. árg. 2014 52 Heimildaskrá Ansari, M. A. og Amita. ﴾2008﴿. Awareness and use of OPACs in five Delhi libraries. Electronic Library, 26﴾1﴿, 111­129. Calhoun, K. ﴾2006, mars﴿. The changing nature of the catalog and its integration with other discovery tools: Prepared for the Library of Congress. Final report. Sótt 9. mars 2012 af http://www.loc.gov/catdir/calhoun­report­final.pdf DaCosta, J. W. ﴾2010﴿. Is there an information literacy skills gap to be bridged?: An examination of faculty perceptions and activities relating to information literacy in the United States and England. College & Research Libraries, 71﴾3﴿, 203­222. Griffiths, J. R. og Brophy, P. ﴾2005﴿. Student searching behavior and the Web: Use of academic resources and Google. Library Trends, 53﴾4﴿, 539­554. Hartley, R. J. og Booth, H. ﴾2006﴿. Users and union catalogues. Journal of Librarianship and Information Science, 38﴾1﴿, 7­20. Sótt 25. febrúar 2012 af http://lis.sagepub.com/content/38/1/7.full.pdf+html Head, A. J. og Eisenberg, M. B. ﴾2009﴿. Lessons learned: How college students seek information in the digital age. Project information literacy progress report. The Information School, University of Washington. Sótt 25. apríl 2012 af http://projectinfolit.org/pdfs/PIL_Fall2009_Year1Report_12_2009 .pdf Helga Kristín Gunnarsdóttir. ﴾2013﴿. „Þess vegna er Gegnir svo frábær“: Viðhorf háskólanema til bókasafnskerfisins Gegnis. Óbirt MLIS­ritgerð: Háskóli Íslands, Félagsvísindadeild. http://hdl.handle.net/1946/14626 Hsieh­Yee, I. ﴾1996﴿. Student use of online catalogs and other information channels. College & Research Libraries, 57﴾March﴿, 161­175. Islam, Md. M. og Ahmed, S. M. Z. ﴾2011﴿. Measuring Dhaka University students' perceptions of ease­of­use and their satisfaction with University Library's online public access catalogue. Performance Measurement and Metrics, 12﴾3﴿, 142­156. doi: 10.1108/14678041111196631 Kim, K.­S. og Sin, S.­C. J. ﴾2011﴿. Selecting quality sources: Bridging the gap between the perception and use of information sources. Journal of Information Science, 37﴾2﴿, 178­188. Sótt 20. janúar 2012 af http://jis.sagepub.com/content/37/2/178 Kumar, S. ﴾2011﴿. Effect of web searching on the OPAC: A comparison of selected university libraries. Library Hi Tech News, 28﴾6﴿, 14­21. doi: 10.1108/07419051111173883 Kumar, S. og Vohra, R. ﴾2011﴿. Online public access catalogue usage at Panjab University Library, Chandigarh. DESIDOC Journal of Library & Information Technology, 31﴾4﴿, 302­310. Sótt 20. janúar 2012 af http://www.publications.drdo.gov.in/ojs/index.php/djlit/article/vie w/1110 Lippincott, J. ﴾2005﴿. Net generation students and libraries. EDUCAUSE Review, 40﴾2﴿, 56­66. Sótt 23. júlí 2012 af http://www.educause.edu/ero/article/net­generation­students­ and­libraries Mittermeyer, D. og Quirion, D. ﴾2003﴿. Information literacy: Study of incoming first-year undergraduates in Quebec. Paper presented at the conference of rectors and principals ofQuebec Universities, Montréal. Québec: Conference ofRectors and Principals ofQuébec Universities. Sótt 26. febrúar 2012 af http://www.crepuq.qc.ca/documents/bibl/formation/studies_Ang. pdf Morupisi, L. og Mooko, N. P. ﴾2006﴿. Using the Online Public Access Catalogue at the University of Botswana. Information Development, 22﴾3﴿, 197­204. Sótt 20. janúar 2012 af http://idv.sagepub.com/content/22/3/197.full.pdf+html Novotny, E. ﴾2004﴿. I don't think I click: A protocol analysis study of use of a library online catalog in the Internet Age. College & Research Libraries, 65﴾6﴿, 525­537. Tenopir, C. ﴾2003﴿. Use and users ofelectronic library resources: An overview and analysis of recent research studies. Washington, D.C.: Council on Library and Information Resources. Sótt 7. apríl 2012 af http://www.clir.org/pubs/reports/pub120/pub120.pdf Þórdís T. Þórarinsdóttir. ﴾2008﴿. Upplýsingalæsi – Forsenda þátttöku í upplýsingaþjóðfélaginu? Í Gunnar Þór Jóhannesson og Helga Björnsdóttir ﴾ritstjórar﴿, Rannsóknir í félagsvísindum IX ﴾bls. 103­114﴿. Reykjavík: Félagsvísindastofnun Háskóla Íslands.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100

x

Bókasafnið

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Bókasafnið
https://timarit.is/publication/245

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.