Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2011, Síða 121

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2011, Síða 121
121 Hrafnhildur Snæfríðar- og Gunnarsdóttir og Þorgerður Einarsdóttir Burger, C., Abbott, G., Tobias, S., Koch, J., Vogt, C., Sosa, T., Bievenue, L., Carlito, D. og Strawn, C. (2007). Gender equity in science, engineering and technology. Í S.Klein (ritsjóri), Handbook for achieving gender equity through education (2. útgáfa) (bls.255-279). New Jersey: Lawrence Erl- baum Associates. Charmaz, K. (2008). Constructing grounded theory: A practical guide through qualitative analysis. Los Angeles: SAGE Publications. Cohen, M. (1998). A habit of healthy idleness: Boys´ underachievement in historical per- spective. Í D. Edstein o.fl. (ritstjórar), Fail- ing boys? Issues on gender and achievement. Maidenhead: Open University Press. Craig, A., Lang, C og Fisher, J. (2008). Twenty years of girls into computing days: Has it been worth the effort? Journal of Inform- ation and Technology Education, 7, 339-353. Erla Hulda Halldórsdóttir. (2004). Staða og þróun jafnréttismála 1997-2002 (Rann- sóknarskýrsla). Reykjavík: Jafnréttisnefnd Háskóla Íslands. European Commission. (2009). She figures 2009: Statistics and indicators on gender equality in science. Luxembourg: Publica- tions Office of the European Union. Faulkner, W. (2000). Dualisms, hierarchies and gender in engineering. Social Studies of Science, 30, 759-792. Faulkner, W. (2001). The technology question in feminism: A view from feminist techno- logy studies. Women´s Studies International Forum, 24, 79-95. Fee, E. (1986). Critiques of modern science: The relationship of feminism to other radical epistemologies. Í R. Bleier (rit- stjóri), Feminist approaches to science (bls. 42-56). New York: Pergamon Press. Fogg, P. (2005). Harvard´s president wond- ers aloud about women in science and math. The Chronicle of Higher Education: The Faculty, 51 (21). Sótt 12. September 2011 af: http://www.iwu.edu/~mgar- dner/Articles/Summers%20Debate/ summersdebate2.pdf. Foucault, M. (1981). The order of discourse. Í Robert Young (ritstjóri). Untying the text: A post-structuralist reader (bls. 48-78). Bo- ston: Routledge & Kegan Paul Ltd. (Upp- haflega birt 1970). Fox, M. F. (2001). Women, science and aca- demia: Graduate education and careers. Gender and Society, 15, 654-666. Fox, M. F., Sonnert, G. og Nikiforova, I. (2009). Successful progams for undergra- tuate women in science and engineering: Adapting versus adopting the institutional environment. Research in Higher Education, 50, 333-353. Gestur Guðmundsson. (2008). Félagsfræði menntunar: Kenningar, hugtök, rannsóknir og sögulegt samhengi. Reykjavík: Skrudda. Gilbert, J. (2001). Science and its ‘other’: looking underneath ‘woman’ and ‘sci- ence’ for new directions in research on gender and science education. Gender and Education 13, 291–305. Háskóli Íslands. (2005). Stefna Háskóla Ís- lands gegn mismunun. Sótt 10. júlí 2011 af: http://www.hi.is/is/skolinn/stefna_ haskola_islands_gegn_mismunun_0 Háskóli Íslands. (2010). Brautskráningar. Sótt 11. desember 2010 af: http://www. hi.is/is/skolinn/brautskraningar. Henwood, F. (1998). Engineering difference: Discourses on gender, sexuality and work in a college of technology. Gender and Education, 10, 35-49. Henwood, F. (2000). From the woman ques- tion in technology to the technology question in feminism: Rethinking gender equality in IT education. European Journal of Women´s Studies, 7, 209-227. Hughes, G. (2001). Exploring the availability of student scientist identities within curri- culum discourse: An anti-essentialist app- roach. Gender and Education, 13, 275-290. Ingólfur Ásgeir Jóhannesson. (2004). Karl- mennska og jafnréttisuppeldi. Reykjavík: Rannsóknastofa í kvenna- og kynjafræð- um.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.