Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2011, Síða 141

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2011, Síða 141
141 Virk námskrá í íslensku í 6. og 7. bekk grunnskóla í ljósi samræmda íslenskuprófsins í 7. bekk signments. Assessment was mainly sum- mative, comprised of written end-of-term tests linked with continuous assessment of homework, behaviour, etc. All the teachers acknowledged the importance of meet- ing individual needs of students in some way, but saw little scope for differentiation within the classroom in their teaching or- ganisation. The fourth school departed from this picture in that there were more signs of integration of the curriculum areas within the Icelandic curriculum, integration of Icelandic and other subjects, and themat- ic learning. The teachers also seemed to have more effective means of differentia- tion within the classroom. However, these characteristics vanished in the weeks lead- ing up to the national test, even though they were restored after the test, according to the teachers. The implemented curriculum had many of the characteristics that critics of the National Tests attribute to their effects. However, none of the year 6 teachers at- tributed their teaching organisation to the test, but rather described it more in terms of preparation for the lower secondary section of the compulsory school. The stu- dents echoed this and there seemed to be a prevailing discourse in the schools about preparation for the lower secondary sec- tor that was not separated from the test preparation. The students discussed the importance of the test in the same terms as their year 10 schoolmates; they anticipated either a pass or fail and saw each as an in- dicator of their ability in the lower second- ary classes. From the above findings I conclude first, that the wash-back effects of the Na- tional Tests have to be viewed in light of how they inform teachers’ decisions and actions in the classroom; second, that the findings have to be viewed in light of a strong tradition of teaching and learning that seems to prevail in Icelandic compul- sory schools; third, that the long-standing external directive of the National Tests may have played a part in shaping this tradition and undermined teachers’ pro- fessional courage and self-efficacy needed to break from it; fourth, that the prevail- ing curriculum areas of the implemented curriculum may be the easiest to teach and have to be viewed as an indication of a need to pay attention to staff development to strengthen the pedagogical content knowledge of teachers of Icelandic.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.