Uppeldi og menntun - 01.01.1998, Síða 23

Uppeldi og menntun - 01.01.1998, Síða 23
ÁGÚSTA PÁLSDÓTTIR Heimildir Anderson, Richard C., Paul T. Wilson og Linda G. Fielding. 1988. Growth in reading and how children spend their time outside of school. Reading Research Quarterly 23,3:185-303. Auerbach, Elsa Roberts. 1989. Toward a social-contextual approach to family literacy. Harvard Educational Review 59,2:165-181. Ása Þórðardóttir. 1994. Bókval barna 1968-1991. Svör barna ífjölmiðlakönnunum 1968, 1979,1985 og 1991. [Reykjavík], Háskóli íslands. [Óbirt B.A.-ritgerð.] Baumrind, Diana. 1966. Effects of authoritative parental control of child behavior. Child Development 37:887-907. Baumrind, Diana. 1993. The average expectable environment is not good enough. A response to Scarr. Child Development 64,5:1299-1317. Clark, Margaret M. 1984. Literacy at home and at school. Insights from a study of young fluent readers. Awakening to Literacy (ritstj. H. Goelman, A. Oberg og F. Smith), bls. 122-130. Portsmouth, Heinemann. Greaney, Vincent. 1980. Factors related to amount and type of leisure-time reading. Reading Research Quarterly 15,3:337-357. Greaney, Vincent og Susan B. Neuman. 1983. Young people's views of reading. A cross-cultural perspective. The Reading Teacher 37:158-163. Greaney, Vincent og Mary Hegarty. 1987. Correlates of leisure-time reading. Journal ofResearch in Reading 10,1:3-20. Greaney, Vincent og Susan B. Neuman. 1990. The functions of reading. A cross- cultural perspective. Reading Research Quarterly 25,3:172-195. Guthrie, John T., William Schafer, Yuh Yin Wang og Peter Afflerbach. 1995. Re- lationships of instruction to amount of reading. An exploration of social, cogni- tive, and instructional connections. Reading Research Quarterly 30,1:8-25. Guthrie, Larry F. og William S. Hall. 1984. Ethnographic approaches to reading research. Handbook of Reading Research (ritstj. P. David Pearson), bls. 91-110. New York, Longman. McCormick, Christine E. og Jana M. Mason. 1986. Intervention procedures for increasing preschool children's interest in and knowledge about reading. Emergent Literacy. Writing and Reading (ritstj. W. H. Teale og E. Sulzby), bls. 90-115. Norwood, Ablex Publishing Corporations. Morrow, Lesley Mandel. 1982. Relationships between literature programs, library corner designs, and children's use of literature. Journal of Educational Research 75,6:339-344. Morrow, Lesley Mandel. 1983. Home and school correlates of early interest in literature. Journal of Educational Research 76,4:221-230. Morrow, Lesley Mandel. 1995. Family literacy. New perspectives, new practices. Family Literacy. Connections in Schools and Communities (ritstj. Lesley Mandel Morrow), bls. 3-10. [U. S., Delaware], International Reading Association. Neuman, Susan B. 1986. The home environment and fifth-grade students' leisure reading. The Elementary School Journal 86,3:335-343. 21
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.