Uppeldi og menntun - 01.07.2011, Síða 70

Uppeldi og menntun - 01.07.2011, Síða 70
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 20 (2) 201170 líf og störf Ungra innflytJenda The main findings of the research indicate that the participants in the study have all successfully adapted to Icelandic society and take a positive stand towards it. They describe themselves as having mixed identities or being cosmopolitans. They appear to have managed to use for their own benefits their experiences in a new society and the opportunities it provides, and they all have interesting future plans in work and education, both in Iceland and elsewhere. The participants all claim that they attained much of their present Icelandic know- ledge during their years in compulsory school, but that little has been added since. The older participants (age 20–24) in the group, who came to Iceland in their adoles- cence and started compulsory school in Iceland, have struggled more in their subse- quent studies than the younger participants (age 15–19) who have been in an Icelandic compulsory school most of their lives in Iceland, or from the first grade. A young woman of 24 consequently dropped out from upper secondary school and has not gone back. The individuals in the younger group are doing well in their studies and no longer need support in Icelandic or other subjects. The participants´ social networks appear to differ between the older and younger groups. The youth in the older group mostly have friends of immigrant backgrounds, while in the younger group social relations include Icelanders as well as other immigrants. Keywords: Immigrant youth, integration, cultural identity, future plans about thE author Hanna Ragnarsdottir (hannar@hi.is) is an associate professor at the University of Iceland, School of Education. She completed a B.A. degree in anthropology and history from the University of Iceland in 1984, an M.Sc. degree in anthropology from the London School of Economics and Political Science in 1986 and a Dr.philos. in education from the University of Oslo in 2007. Her research has mainly focused on immigrant children and families in Icelandic society and schools and various aspects of multicultural education and school reform.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.