Uppeldi og menntun - 01.07.2011, Síða 142

Uppeldi og menntun - 01.07.2011, Síða 142
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 20 (2) 2011142 dregið úr hegðUnarerfiðleikUm Understanding is key Decreasing students´ longlasting behavior problems with functional behavioral assessment and behavior support plans abstraCt Functional Behavioral Assessment (FBA) and Behavior Support Plans (BSP) are evidence-based practices recommended for addressing severe behavior problems of students by professional associations and part of the Individuals with Disabilities Education Act from 1997 and 2004 in the United States of America. Decades of research have shown FBA and BSPs to be effective procedures for reducing behavior problems and increasing on-task behavior of students with chronic behavior problems. Staff training in these procedures has been found to be effective in increasing school personnel´s knowledge of FBA, but only a few studies have included measures of students´ behavior. Research is also lacking on the effects of college courses for educators on the behavior of students in preschools, elementary or secondary schools that the educators work with. In Iceland, training in FBA and BSPs had until recently only been offered through in-service training for school personnel, with undocumented results. Since 2009, such training has been part of an elective course on emotional and behavioral disorders in the School of Education at the University of Iceland. The goal of this study was to evaluate the effects of FBAs and BSPs conducted by graduate students on the behavior problems of preschool, elementary and secondary students they worked with. Participants were 49 students (45 boys and five girls), aged 3–20 years, with a reported history of 1–18 years of behavior problems. The course consisted of 11 hours of lectures on emotional and behavioral disorders and 12 hours of lectures on applied behavior analysis. Graduate students also had access to a variety of assessment and intervention materials on the website of the course. Graduate students formed two to four member teams, each working with one student with behavior problems in mainstream preschool, elementary or secondary school. Teams conducted FBAs and BSPs following detailed guidelines in six steps, wrote a brief report on each step and received written feedback from the author before moving on to the next stage. To evaluate the effects of BSPs on the target behaviors of students, teams conducted repeated measures with direct observation using a total of 70 AB single-subject designs. The author combined the collected data and calculated descriptive statistics for baseline and intervention phases to compare students’ behavior before and after BSPs. Single group pretest-posttest designs were used to evaluate the effects of function-based BSPs on the behavior problems of students. Nonparametric Wilcoxon tests for related samples (matched-pair signed-rank) were conducted to compare medians of means for each group before and after intervention. Comparing medians of means, disruptive behavior decreased by 75%, aggressive behaviors decreased by
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.