Íslenskt mál og almenn málfræði - 01.01.2021, Blaðsíða 206
heimildir
Baayen, Harald. 1989. A corpus-based approach to morphological productivity: statistical ana-
lysis and psycholinguistic interpretation. Doktorsritgerð, Vrije Universiteit, Amsterdam.
Baayen, Harald. 1993. On frequency, transparency and productivity. Geert Booij og Jan
van Marle (ritstj.): Yearbook of Morphology, bls. 181–208. Dordrecht, Springer.
Hudson Kam, Carla, og Elissa Newport. 2005. Regularizing unpredictable variation: the
roles of adult and child learners in language formation and change. Language Learning
and Development 1(2):151–195.
Hudson Kam, Carla, og Elissa Newport. 2009. Getting it right by getting it wrong: When
learners change languages. Cognitive psychology 59(1):30–66.
Margrét Jónsdóttir. 1988–1989. Um -ir og -ar fleirtölu einkvæðra kvenkynsnafnorða í ís -
lensku. Íslenskt mál og almenn málfræði 10–11:57–83.
Margrét Jónsdóttir. 1993. Um -ar og -ir fleirtölu karlkynsnafnorða í nútímaíslensku. Íslenskt
mál og almenn málfræði 15:77–98.
MÍM = Mörkuð íslensk málheild. Ritstjóri Sigrún Helgadóttir. Stofnun Árna Magn ús -
sonar í íslenskum fræðum. <https://malheildir.arnastofnun.is/>. [Sótt 23.11.2019.]
Newport, Elissa. 2020. Children and Adults as Language Learners. Topics in Cognitive
Science 12:153–169.
Steinmetz, Donald. 1986. Gender in German and Icelandic: inanimate nouns. Jan Faarlund
(ritstj.): Germanic Linguistics Papers, bls. 67–79. Indiana University Linguistics Club,
Bloomington, Indiana.
Sigríður Sigurjónsdóttir. 2007. Fíu-gagnagrunnurinn. Háskóli Íslands.
SUBTLEX = Gagnagrunnur byggður á íslenskum talmálstextum (subtitles). Ritstjóri
Hermit Dave. <https://github.com/hermitdave/FrequencyWords/blob/master/
content/2018/is/is_full.txt/>. [Sótt 02.01.2020.]
Yang, Charles. 2016. The price of linguistic productivity: How children learn to break rules of
language. MIT Press, Cambridge, MA.
Sigríður Mjöll Björnsdóttir
smb@hi.is
Ritfregnir206