Uppeldi og menntun - 01.01.2011, Síða 49

Uppeldi og menntun - 01.01.2011, Síða 49
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 20 (1) 2011 49 anna magnea HreinSdÓttir og JÓHanna einarSdÓttir It has been noted that stakeholder participation in developing preschool curricula requires time, dedication and discussion on their part. The results show that staff participation in developing the school curricula was limited in all of the preschools and neither parents nor children were invited to influence the curricula. The results indicate that lack of time and knowledge on behalf of the preschool directors in involving stakeholders in the development of the preschool curricula hindered a broad participation in some of the preschools. There was a considerable difference in how staff practices were described in the preschools´ curricula. On the one hand, the staff in the Reggio Emilia preschools was required to listen to the children´s ideas, follow their interests and document their activities. On the other hand, the staff was required to work according to Hjalli´s job descriptions. The different approaches also influenced the environment and the materials that the children were able to use. In the Hjalli preschools the children had access to open-ended materials only, whereas in the Reggio Emilia preschools the children had access to open-ended materials and traditional toys. Participants thought that both structures were good for the children. The way in which the children chose an area in which to play also differed in the preschools. In one of them the children were allowed to choose a play area freely without any limitations. In the other three preschools there was scheduled choice time and limitations applied as to what the children could choose from. The results also indicate that there was a distinctive frame into which cooperation with parents was expected to fit and this frame was difficult to change. Cooperation between parents and staff relies on the premise that parents are responsible for their children. It is therefore important that the staff help parents find a way to actively participate on a daily basis in preschool work so that the preschool can be the support in the upbringing of children that it is supposed to be. Dahlberg, Moss and Pence (2007) point out that it is difficult to blueprint quality preschool work, because different approaches can be used to bring about quality in preschools. They maintain that the quality of preschools depends on the beliefs and values of parents, staff and children. This research confirms their opinion and shows that children, parents and preschool staff are not a homogeneous group. It is therefore important that there should be variations in the pedagogical work carried out in pre- schools. Keywords: Preschool, curriculum, ideology, policy
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.