Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2009, Síða 111

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2009, Síða 111
109 Tímarit um menntarannsóknir, 6. árgangur 2009 Language Teaching (CLT) where the focus is on language use, “real-life” communication in the classroom and fluency as well as accuracy (Brumfit & Johnson, 1979; Canale & Swain, 1980; Savignon, 2005). Language learning is viewed as a partnership between the teacher and the learners where teachers strive to motivate learners to reach their full potential by meeting their differing needs and appealing to their interests. In addition, more attention is being given to preparing learners for lifelong language learning. Communicative language teaching is based on a broad set of principles about the nature of language and language learning and teaching. In an attempt to simplify and clarify what is meant by communicative language teaching, Brown (2007) provides seven related characteristics as a way of describing the approach: Overall goals. 1. Communicative language teaching suggests a focus on all of the components (grammatical, discourse, functional, sociolinguistic, and strategic) of communicative competence (See Canale & Swain, 1980 and Auður Hauksdóttir, 2007 for a more detailed discussion of communicative competence). Relationship of form and function. 2. Language techniques are designed to engage learners in the pragmatic, authentic, and functional use of language for meaningful purposes. Organizational language forms are not the central focus, but remain as important components of language that enable the learner to accomplish those purposes. Fluency and accuracy3. . A focus on students’ “flow” of comprehension and production and a focus on the formal accuracy of production are seen as complementary principles underlying communicative techniq- ues. At times fluency may have to take on more importance than accuracy in order to keep learners meaningfully engaged in language use. At other times the students will be encouraged to attend to correctness. Part of the teacher’s responsibility is to offer appropriate corrective feedback on learners’ errors. Focus on real-world contexts. 4. Students in a communicative class ultimately have to use the language, productively and receptively, in unrehearsed contexts outside the classroom. Classroom tasks must therefore equip students with the skills necessary for communication in those contexts. Autonomy and strategic 5. involvement. Students are given opportunities to focus on their own learning process through raising their awareness of their own styles of learning (strengths, weaknesses, preferences) and through the development of appropriate strategies for production and comprehension. teacher roles. 6. The role of the teacher is that of facilitator and guide, not an all-knowing font of knowledge. Students are encouraged to construct meaning through genuine linguistic interaction with other students and with their teacher. Student roles.7. Students in a CLT class are active participants in their own learning process. Learner- centered, cooperative, collaborative learning is emphasized, but not at the expense of appropriate teacher- centered activity. (Brown, 2007, pp. 46-47) The next section gives a brief look at curriculum theory and a review of research studies which have looked at the effects of Are National Curriculum objectives for teaching English being met in Icelandic compulsory schools?
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.