Uppeldi og menntun - 01.09.2004, Page 147
GYÐA JÓHANNSDÓTTIR
Torstendahl, R. (1990). Essential properties, strategic aims and historical develop-
ment; three approaches to theories of professionalism. í M. Burrage og R.
Torstendahl (ritstj.), Professions in theory and history. Rethinking the study of the
professions (bls. 44-61). London: Sage.
Torstendahl, R. (1994). Engineers and governments in a comparative perspective. í T.
Becher (ritstj.), Governments and professional education (bls. 23^12). Society for
Research in Higher Education and Open University Press.
Turner, C. og Hodge, M. N. (1970). Occupations and professions. í J. Jackson (ritstj.),
Professions and professionalization (bls.19- 50). Cambridge: University Press.
Wilensky, H. L. (1964). The professionalization of everyone? The American Journal of
Sociology, LXX(2), 137-158.
Wolfgang Edelstein (1988) Skóli, nám, samfélag. Ritröð Kennaraháskóla íslands og
Iðunnar. Reykjavík: Iðunn.
Þorsteinn Gunnarsson (1990). Controlling curriculum knowledge: A documentary study of
the lcelandic social science curriculum project (SSCP) 1974-1984. Óbirt doktorsritgerð,
University of Oliio, Athens.
Handrit
Broddi Jóhannesson (1964). Skólasetningarræða. Handritasafn Brodda Jóhannes-
sonar varðveitt í Kennaraháskóla íslands.
Broddi Jóhannesson (1966). Skólaslitaræða. Handritasafn Brodda Jóhannessonar
varðveitt í Kennaraháskóla íslands.
Broddi Jóhannesson (1968). Skólasetningarræða. Handritasafn Brodda Jóhannes-
sonar varðveitt í Kennaraháskóla íslands.
Háskóli íslands (1971). Umsögn um frumvarp til laga um Kennaraháskóla íslands,
17. mars. Skjalasafn Kennaraháskóla íslands.
Skýrslur til Menntamálaráðuneytisins (1963-1975). III. Skjalasafn Kennaraháskóla
íslands.
145