Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2014, Síða 124

Tímarit um menntarannsóknir - 01.01.2014, Síða 124
Kolbrún Þ. Pálsdóttir, Brynja Elísabeth Halldórsdóttir og Ester Helga Líneyjardóttir contacts both with adults and other chil- dren, not the least to develop cross-cultur- al friendships. ii) increased attention to children's social activities and participation in after-school care supports integration and cultural adjustment consistent with multicultural learning com- munities. Overall, the researchers conclud- ed that a significant effort was being made toward addressing the varied social and cultural needs of the students. However, the children pointed out areas for improve- ment, as they noted how loud and disor- ganized the transition between school and the after-school area was and that certain activities that they would have enjoyed, such as dress-up, were not options as they had been the previous year. Many parents noted that they valued the multicultural learning environment the school offered although a few noted there had been small incidents between students, which could have been handled with more attention to the possible underlying ethnic tensions. Furthermore, the data revealed that par- ent involvement was low and cultural and language barriers seemed to hinder active parent-teacher cooperation. iii) a clear role definition is needed for the paraprofessionals, who work as support staff and leisure-time workers, and an effort needs to be made to increase their professional sup- port. The roles of paraprofessionals were in many ways unclear, i.e. whether they were support staff or leisure-time workers. They mostly foilowed instructions of either teachers or program coordinator. How- ever, they emphasized play and children's choice of activities in the after-school pro- gram, and enjoyed their work with the children. Integration of educational goals between school and after-school activities was at a low level, as teachers had no input in after-school activities. Furthermore, the paraprofessionals interviewed indicated that they would have liked to have more input in the development of the project. To facilitate professional leadership, it is im- portant to enhance knowledge and train- ing of paraprofessionals as well as to hire leisure-time pedagogues. In conclusion, the authors believe that the development project which was ex- plored here has increased the children's opportunities to develop their social con- nections, both in the school and after- school communities. Such connections, especially cross-cultural friendships, can minimize the chances of multilingual children remaining on the periphery of school and Icelandic society. Respect for multiculturalism needs to be more deeply integrated into the formal and informal curriculum, with such an integration stu- dents will learn to respect, understand and work together against cultural bias. The research found that Fellaskóli had taken positive and constructive steps to deconstruct the existant walls between the school curriculum and the informal leam- ing that occurs during after-school care. Through this research both the teachers and the paraprofessionals have taken steps to gain knowledge and experience which in turn will help them develop more con- structive collaboration between school and after-school care for children in the earliest grades. Keywords: multicultural education, leisure-time cen- tres, collaboration
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.