Tímarit um menntarannsóknir - 01.06.2012, Síða 173

Tímarit um menntarannsóknir - 01.06.2012, Síða 173
173 „Nú er ég alveg búinn að fatta hvernig ég á að vera“ The goal of this study was to evaluate the effects of increasingly demanding ver- sions of function-based behavior interven- tion plans (BIPs) on students´ disruptive behavior. Participants were four male stu- dents from two schools in Iceland´s capi- tal, where school-wide positive behaviour support was being implemented. The participants were 7 to 8 years old and had reportedly exhibited behavior problems for 5 to 7 years. Three participants had at- tention deficit hyperactivity disorder, and one of them also had oppositional defiant disorder, autism spectrum disorder, gen- eralized anxiety disorder and Tourette´s syndrome. They attended 2nd or 3rd grade general education classrooms with vary- ing degree of support from a special edu- cation teacher. Various primary and secondary pre- vention efforts had proved unsuccessful. Thus, functional assessments were con- ducted through interviews with teachers, participants and their parents, as well as direct observations to detect variables in- fluencing participants´ disruptive behav- ior. Based on the results of the functional assessments, BIPs were created for each participant through a team-based ap- proach involving their general education teachers, a special education teacher and a behavioral consultant. The BIPs consisted of four components: setting event strate- gies, antecedent modifications, teaching of alternative skills and differential reinforce- ment of appropriate behavior. Differential reinforcement was carried out through an individualized token system with fre- quent positive feedback, but also warn- ings in the case of disruptive behaviour. Four to seven versions of token systems with gradually increasing demands were created for each participant to increase their self-control step by step. The effects of increasingly demand- ing versions of BIPs were evaluated with a multiple baseline design across partici- pants. Results showed a decrease in fre- quency of disruptive behaviour for three of the four participants. No effects were observed for the fourth participant, possi- bly due to lack of treatment integrity, fac- tors at home or changes in medication. For the other three participants frequency of disruptive behavior decreased by an aver- age of 89% during intervention compared to baseline. Also, variability in disruptive behavior decreased substantially during intervention compared to baseline. Adjusted effect sizes were calculated based on means of the last three measures of baseline and intervention phases using Rosenthal’s (1994) formula, taking into ac- count the autocorrelation between repeat- ed measures, to put it on the same scale as Cohen’s d (Riley-Tillman & Burns, 2009). For the three participants who responded to the BIPs, adjusted effect sizes ranged Abstract “Now I really know how to behave”: Decreasing chronic dis- ruptive behviours of students through increasingly demand- ing versions of function-based behavior intervention plans
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172
Síða 173
Síða 174
Síða 175
Síða 176
Síða 177
Síða 178
Síða 179
Síða 180
Síða 181
Síða 182

x

Tímarit um menntarannsóknir

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Tímarit um menntarannsóknir
https://timarit.is/publication/1140

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.