Tímarit um menntarannsóknir - 01.06.2012, Page 176
176
Guðrún Björg Ragnarsdóttir og Anna-Lind Pétursdóttir
McCurdy, B. L., Manella, M. C. og Eldridge,
N. (2003). Positive behavior support in
urban schools: Can we prevent the escala-
tion of antisocial behavior? Journal of Posi-
tive Behavior Interventions, 5 (3), 158–170.
Newcomer, L. L. og Lewis, T. J. (2004). Func-
tional behavioral assessment: An investi-
gation of assessment reliability and effec-
tiveness of function-based interventions.
Journal of Emotional and Behavioral Disor-
ders, 12(3), 168–181.
O´Neill, R. E., Horner, R. H., Albin, R. W.,
Sprague, J. R., Storey, K. og Newton, J. S.
(1997). Functional assessment and program
development for problem behavior: A practical
handbook (2. útgáfa). Pacific Grove: Bro-
oks/Cole Publishing Company.
O´Neill, S. og Stephenson, J. (2009). Teacher
involvement in the development of func-
tion-based behaviour intervention plans
for students with challenging behaviour.
Australasian Journal of Special Education,
33(1), 6–25.
Riley-Tillman, T. C. og Burns, M. K. (2009).
Evaluating educational intervention: Single-
case design for measuring response to educa-
tional interventions. New York: Guilford.
Rosenthal, R. (1994). Parametric measures
of effect size. Í H. Cooper og L. V. Hedges
(ritstjórar), The handbook of research synthe-
sis (bls. 231−244). New York: Russell Sage
Foundation.
Sesselja Árnadóttir. (2011). „Moldin sem börn-
in þrífast í þarf að vera dálítið hlý“: Upplifun
nemenda, foreldra, kennara og skólastjórn-
enda af virknimati og einstaklingsmiðaðri
stuðningsáætlun. Óbirt meistararitgerð:
Háskóli Íslands, Uppeldis- og menntunar-
fræðideild.
Smith, T. E. C., Polloway, E. A., Patton, J. R.
og Dowdy, C. A. (2001). Teaching students
with special needs in inclusive settings (3.
útgáfa). Boston: Allyn and Bacon.
Sprague, J. og Golly, A. (2008). Til fyrirmynd-
ar. Heildstæður stuðningur við jákvæða hegð-
un (Reynir Harðarson þýddi). Reykjavík:
Skrudda. (Upphaflega gefið út 2004).
Swanson, H. L. og Sachse-Lee, C. (2000). A
meta-analysis of single-subject-design
intervention research for students with
LD. Journal of Learning Disabilities, 33(2),
114−136.
Taylor-Greene, S. J. og Kartub, D. T. (2000).
Durable implementation of school-wide
behavior support: The high five program.
Journal of Positive Behavioral Interventions,
2(4), 233–235.
Yell, M. L., Meadows, N. B., Drasgow, E. og
Shriner, J. G. (2009). Evidence-based practic-
es for educating students with emotional and
behavioral disorders. Upper Saddle River:
Merrill/Pearson.
Zuilma Gabriela Sigurðardóttir og Anna-
Lind Pétursdóttir. (2000). Árangursríkar
leiðir til að breyta hegðun skólabarna. Í
Friðrik H. Jónsson og Ingjaldur Hanni-
balsson (ritstjórar), Rannsóknir í Félags-
vísindum III: Erindi flutt á ráðstefnu í október
1999 (bls. 315–334). Reykjavík: Félagsvís-
indastofnun Háskóla Íslands.